حمل 13, 1403 11:13 Asia/Kabul
  • تاکید وزیران امورخارجه ایران و مصر بر جلوگیری از تهاجم رژیم اشغالگر قدس به رفح
    تاکید وزیران امورخارجه ایران و مصر بر جلوگیری از تهاجم رژیم اشغالگر قدس به رفح

وزیران امورخارجه ایران و مصر بر اقدامات موثر نهادهای بین‌المللی برای جلوگیری از تهاجم رژیم اشغالگر قدس به رفح در جنوب باریکه غزه تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران و «سامح شکری»  وزیر امور خارجه مصر روز یکشنبه در گفت وگویی تلفنی ضمن بررسی آخرین وضعیت تحولات مرتبط با تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و ابراز نگرانی شدید از استمرار کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان فلسطینی و وضعیت وخیم انسانی در این منطقه، بر ادامه تلاش‌ها و تحرکات سیاسی و دیپلماتیک برای توقف فوری حملات جنون آمیز رژیم اسرائیل به غزه بویژه اجرای قطعنامه اخیر شورای امنیت و لزوم ارسال گسترده کمک‌های انساندوستانه بین‌المللی برای ساکنان کل مناطق غزه تاکید کردند. 

وزیران امورخارجه ایران و مصر ضمن مخالفت با هرگونه طراحی صهیونیست‌ها برای کوچ اجباری مردم فلسطین از باریکه غزه، ضرورت اقدامات موثر نهادهای بین‌المللی برای جلوگیری از تهاجم رژیم اشغالگر قدس به رفح در جنوب غزه را مورد توجه قرار دادند.

امیرعبداللهیان و شکری، تحرکات مثبت ماه‌های اخیر در مناسبات دوجانبه ایران و مصر را نیز مورد بررسی قرار داده و درخصوص راه‌های توسعه روابط بر اساس اراده رهبران سیاسی دو‌ کشور رایزنی کردند.

وزیر امورخارجه ایران با تاکید بر نقش مهم مقاومت در فلسطین، دیدار رسمی اخیر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و «زیاد نخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین از تهران را مهم و حائز اهمیت ارزیابی کرد.

تجلیل وزیر خارجه ایران از نقش مهم جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مبارزه ضد تجاوزگری

کلیدواژه