حمل 15, 1403 09:06 Asia/Kabul
  • دبیرکل سازمان ملل حمله رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد
    دبیرکل سازمان ملل حمله رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل متحد حمله رژیم اسرائیل به بخش کنسولی ایران در دمشق سوریه را محکوم کرد و هشدار داد، هرگونه محاسبه اشتباه می‌تواند منجر به درگیری گسترده‌تر در منطقه‌ای بی‌ثبات، با عواقب ویرانگر برای غیرنظامیان شود.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی عصر دیروز(دوشنبه) بخش کنسولی سفارت ایران در خیابان المزه دمشق را هدف حملات هوایی قرار دادند.

بر اثر این تجاوز هفت نفر از اعضای دیپلماتیک و نیروهای وابسته نظامی ایران به شهادت رسیدند. 

به گزارش رادیو دری، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد روز سه شنبه گفت: «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق در روز اول آوریل و همچنین تلفات گزارش شده را محکوم می کند.

دوجاریک تصریح کرد، دبیرکل سازمان ملل متحد مجددا تاکید می کند که اصل مصونیت اماکن و پرسنل دیپلماتیک و کنسولی باید در همه موارد مطابق با قوانین بین المللی رعایت شود.

سخنگوی سازمان ملل متحد افزود، دبیرکل سازمان ملل همچنین به همه طرف‌ها یادآوری می‌کند که به تمام تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بشردوستانه بین‌المللی احترام بگذارند.

 به گفته دوجاریک، "دبیرکل سازمان ملل هشدار می‌دهد که هرگونه محاسبه اشتباه می‌تواند منجر به درگیری گسترده‌تر در منطقه‌ای بی‌ثبات، با عواقب ویرانگر برای غیرنظامیانی شود که در حال حاضر شاهد رنج بی‌سابقه‌ای در سوریه، لبنان، سرزمین‌های فلسطینی اشغالی و غرب آسیا هستند."

در پی حمله رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، جمهوری اسلامی ایران در نامه به شورای امنیت سازمان ملل از این شورا خواست این اقدام جنایتکارانه را به شدیدترین وجه ممکن محکوم و نشستی فوری برای رسیدگی به نقض آشکار هنجارها و اصول حقوق بین‌الملل توسط رژیم اسرائیل برگزار کند.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد نیز درخواست برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت را خواستار شد که قرار است روز سه‌شنبه به وقت محلی برگزار شود.

ایران حق خود را برای پاسخ به جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی محفوظ می‌داند

کلیدواژه