حمل 26, 1403 10:20 Asia/Kabul
  • واکنش رسانه‌های خارجی به حملات پهپادی و موشکی ایران ضد اسرائیل
    واکنش رسانه‌های خارجی به حملات پهپادی و موشکی ایران ضد اسرائیل

حملات پهپادی و موشکی ایران ضد رژیم صهیونیستی در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده ای داشت.

۱۰ روز پس از حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک ایران و به شهادت رسیدن هفت نفر از مستشاران قانونی کشور و واکنش نشان ندادن جامعه بین المللی به این اقدام غیرقانونی، بامداد امروز یکشنبه 26 حمل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک پهپاد و موشک به سوی سرزمین های اشغالی، اقدام به تنبیه این رژیم متجاوز کرد.

 در حالی که صهیونیست‌ها به‌شدت تلاش می‌کنند نشان دهند که پدافندشان توانسته تعداد زیادی از موشک‌های ایرانی را رهگیری کند، اکنون با یک دردسر جدی مواجه شده‌اند؛ فیلم‌هایی که شهروندان فلسطینی از اصابت موشک‌ها تهیه و منتشر کرده‌اند، یک دردسر بزرگ برای دستگاه سانسور رژیم اشغالگر به وجود آورده است.

در همین حال، حملات پهپادی و موشکی ایران ضد رژیم صهیونیستی در همان دقایق نخست با واکنش گسترده در رسانه‌های خارجی همراه شد.

شبکه خبری "ان بی سی نیوز" آمریکا پوشش خبری خود از حملات ایران ضد رژیم صهیونیستی را با عنوان "تلافی ایران" گزارش داد و نوشت،" برای پس از حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت این کشور در سوریه، برای اولین بار مستقیما به اسرائیل حمله کرد.

خبرگزاری رویترز نیز نوشت، ارتش اسرائیل تایید کرد که ایران ده‌ها موشک  به اسرائیل شلیک کرده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز در گزارشی درباره حمله ایران به اسرائیل نوشت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات "وعده صادق" با ده‌ها پهپاد و موشک اسرائیل را هدف قرار داده و این اقدام بخشی از مجازات "جنایت‌های اسرائیل" است.

روزنامه "گاردین" چاپ لندن نیز درباره حملات ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اسرائیل زیر آتش حملات گسترده پهپادی ایران قرار گرفته است و این اولین حمله مستقیم جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل است، هرچند سال‌هاست جنگ در سایه ایران و اسرائیل علنی شده است.

همزمان پایتخت‌های جهان در حالت آماده باش برای تشدید تنش‌ها در خاورمیانه قرار دارند.

خبرگزاری تایمز اسراییل نیز از شرایط جنگی در این رژیم همزمان با آغاز حملات ایران خبر داد و اعلام کرد، آژیرهای خطر و بوق‌های بلند در سراسر شمال و جنوب و همچنین در بیت المقدس و بسیاری از شهرهای شمال کرانه باختری به دنبال حمله موشکی و پهپادی گسترده ایران به اسرائیل به صدا در آمدند.

همچنین ارتش اسرائیل به ساکنان بلندی‌های جولان شمالی، منطقه "نواتیم"، جنوب اسرائیل، دیمونا و ایلات دستور داده است تا اطلاع ثانوی نزدیک پناهگاه ها باقی بمانند.

تلویزیون خبری "بی بی سی" نیز در گزارشی از پاسخ ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد، کشورهای منطقه و بسیاری از پایتخت‌ها در دیگر کشورهای جهان با نفس بند آمده به تماشا نشسته و منتظرند تا ببینند ایران در آینده چه خواهد کرد.

اطلاعیه سپاه پاسداران درپی حملات تلافی جویانه ایران ضد اسرائیل

حمایت مردم سراسر ایران از اقدام تنبیهی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی

رئیس جمهوری آمریکا: حمله هوایی ایران به اسرائیل بی‌سابقه بود

بیانیه وزارت خارجه ایران: حملات ایران ضد اسرائیل حق ذاتی دفاع مشروع طبق منشور ملل متحد است

کلیدواژه