حمل 28, 1403 08:54 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان خطاب به گوترش: قادر بودیم عملیات نظامی را در شعاع گسترده‌تری انجام دهیم
    امیرعبداللهیان خطاب به گوترش: قادر بودیم عملیات نظامی را در شعاع گسترده‌تری انجام دهیم

وزیر امورخارجه ایران گفت: عملیات نیروهای مسلح ایران ضد مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل بود.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در گفت وگوی تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: بدلیل ناکارآمدی شورای امنیت و محکوم نکردن حمله رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، دفاع مشروع و تنبیه رژیم صهیونیستی تنها گزینه‌ ایران برای مقابله با متجاوز بود.

امیرعبداللهیان با تشریح عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضد  مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل افزود: جمهوری اسلامی ایران با وجودی که قادر بود این عملیات را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد که از آنجا حمله به سفارت ایران در دمشق صورت گرفته بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با قدردانی از تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل متحد در کمک به مردم فلسطین تصریح کرد، رژیم صهیونیستی شش ماه در حال قتل و عام و نسل کشی کودکان و زنان بی دفاع در غزه است و آمریکا و متحدانش این رژیم نسل کش را متوقف نمی کنند.

آنتونیو گوترش نیز با اشاره به عملیات جمهوری اسلامی ایران ضد  رژیم اسراییل، تداوم خویشتن داری از سوی طرف های درگیر در مناقشات منطقه را خواستار شد.

دبیر کل سازمان ملل متحد با محکوم کردن حمله و تعرض به اماکن دیپلماتیک، از موضع جمهوری اسلامی ایران برای توقف عملیات بیشتر ضد رژیم صهیونیستی قدردانی کرد و گفت: سازمان ملل متحد از رژیم اسرائیل خواسته است تا اقدام تلافی جویانه ای انجام ندهد و تنش‌ها در منطقه به نفع برقراری صلح و گسترش خشونت‌ها کاسته شود.

وزیر امورخارجه ایران: پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی مطابق حقوق بین‌الملل انجام شد

امیرعبداللهیان: در صورت اقدام جدید رژیم صهیونیستی ضد ایران، پاسخ شدیدتر خواهد بود

کلیدواژه