حمل 27, 1403 13:55 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: در صورت اقدام جدید رژیم صهیونیستی ضد ایران، پاسخ شدیدتر خواهد بود
    امیرعبداللهیان: در صورت اقدام جدید رژیم صهیونیستی ضد ایران، پاسخ شدیدتر خواهد بود

وزیر امورخارجه ایران هشدار داد، چنانچه رژیم صهیونیستی اقدام جدیدی بر ضد جمهوری اسلامی صورت دهد، قطعا با پاسخ بسیار شدیدی مواجه خواهد شد. 

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران در گفت و گوی تلفنی با «سرگئی لاوروف‌» وزیر امورخارجه روسیه با تببین اهداف و چگونگی اقدام نظامی نیروهای مسلح ایران بر روی اهداف مشخص در سرزمین های اشغالی فلسطین تاکید کرد، این اقدام محدود، با هدف بازدارندگی، تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بوده و چنانچه این رژیم اقدام جدیدی بر علیه جمهوری اسلامی ایران صورت دهد، قطعا با پاسخ بسیار شدیدی مواجه خواهد شد.

امیرعبداللهیان با ارزیابی مثبت از موضع روسیه درخصوص اقدام مشروع ایران، نقش روسیه در پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی در نسل کشی جاری در باریکه غزه و تداوم تجاوز به فلسطین و جلوگیری از تشدید تنش در منطقه را حائز اهمیت خواند.

سرگئی لاوروف‌ نیز با ابراز  تاسف از مخالفت برخی کشورها در محکومیت رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق در نشست قبلی شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: تردیدی وجود نداشت که ایران به حملات رژیم اسرائیل  پاسخ خواهد داد ضمن اینکه این اقدام بر مبنای پاسخ مسئولانه و توام با خویشتن داری صورت گرفته است.

وزیر امورخارجه روسیه نسبت به کاهش تنش ها در منطقه ابراز امیدواری کرد و افزود: روسیه در نشست شورای امنیت از اقدام مبتنی بر دفاع مشروع ایران قویا دفاع و حمایت خواهد کرد.

مله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق

نشست اضطراری شورای امنیت درباره پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل

کلیدواژه