حمل 28, 1403 19:51 Asia/Kabul
  • پوتین: پاسخ ایران به اسراییل جلوه‌ای از درایت رهبران جمهوری اسلامی است
    پوتین: پاسخ ایران به اسراییل جلوه‌ای از درایت رهبران جمهوری اسلامی است

رئیس‌جمهوری روسیه پاسخ ایران به اقدامات جنایتکارانه اسراییل را جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران این کشور خواند و تاکید کرد: ما اطمینان داریم که جمهوری اسلامی ایران از پایه‌های اصلی ثبات و امنیت در منطقه است.

به گزارش رادیو دری، ولادیمیر پوتین عصر امروز در گفتگوی تلفنی با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری تهران در دمشق را محکوم کرد و گفت: این اقدام خلاف همه موازین و مقررات بین‌المللی بود.

پوتین تصریح کرد: آنچه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این اقدام جنایتکارانه و در سایه انفعال شورای امنیت انجام داد، بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران ایران بود.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین از رفتار آمریکا و برخی کشور‌های غربی برای تنش‌زایی در منطقه به شدت انتقاد کرد.

رئیسی: هر اقدامی علیه منافع ایران را دردناک‌تر از قبل پاسخ می دهیم

رئیس‌جمهوری  ایران نیز در این تماس تلفنی با قدردانی از موضع اصولی و سازنده دولت روسیه در قبال دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات «وعده صادق» با هدف تنبیه متجاوز با موفقیت انجام شد و  قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد.

رئیسی همچنین با تجلیل از تلاش‌های دیپلماتیک دولت روسیه برای خنثی کردن توطئه‌های آمریکا و برخی کشور‌های غربی در شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد: به آن دسته از کشور‌هایی که با رویکردی دوگانه در مواجهه با جنایات رژیم صهیونیستی، از افزایش تنش‌ها در منطقه ابراز نگرانی می‌کنند، توصیه می‌کنیم برای حفظ ثبات و امنیت منطقه، از حمایت خود از نسل‌کشی و جنایت‌گری صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین دست بردارند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب گذشته 25 حمل، در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت هفت نفر از مستشاران رسمی ایران در سوریه، ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی شلیک کرد.

رئیسی: به هر اقدامی ضد ایران پاسخی دردناک داده خواهد شد

رئیسی: هر رفتار خیره سرانه پاسخی سهمگین تر از طرف ایران خواهد داشت

کلیدواژه