ثور 06, 1403 10:56 Asia/Kabul
  • ایران خواستار اقدام فوری سازمان ملل برای توقف نسل کشی در باریکه غزه شد
    ایران خواستار اقدام فوری سازمان ملل برای توقف نسل کشی در باریکه غزه شد

نماینده ایران در ژنو در نامه‌هایی به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، اقدام فوری سازمان‌های بین‌المللی برای توقف از این نسل کشی را خواستارشد.

به گزارش رادیو دری، «علی بحرینی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو در نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن برشمردن فهرستی از موارد جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل کشی که توسط رژیم صهیونیستی در باریکه غزه به وقوع پیوسته، نوشت: سبعیت رژیم صهیونیستی در باریکه غزه دیگر موجب شگفتی هیچکس نیست؛ این نسل کشی را فورا متوقف کنید.

سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو با اشاره به گزارش موسسه دفاع مدنی در غزه مبنی بر کشف گور جمعی شهدای فلسطینی که توسط نیروهای اسرائیلی در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس باریکه غزه کشته و دفن شده بودند، در این نامه تصریح کرد: این واقعیت نشان می‌دهد، اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود، لاجرم شاهد تکرار چنین فجایعی خواهیم بود.

کشف ۵۱ جسد دیگر در گور جمعی بیمارستان ناصر غزه

بحرینی در این نامه‌ها، با استناد به حقوق بین‌الملل، حقوق بین‌المللی بشردوستانه و اسناد مهم بین المللی از قبیل کنواسیون‌های چهارگانه ژنو، حمله به بیمارستان‌ها و اماکن درمانی، گرسنگی دادن به مردم به عنوان ابزار جنگی، جلوگیری از انتقال کمک‌های بشردوستانه و مواردی از این قبیل را مصادیق غیر قابل انکار جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی خواند.

در همین راستا نیز، دانشگاه الازهر مصر در بیانیه‌ای جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان و سالخوردگان در باریکه غزه که آخرین آن‌ها کشف گورهای جمعی در محوطه بیمارستان‌های الناصر و الشفا است را به محکوم کرد.

پیش از این آفریقای جنوبی نیز انجام تحقیقات فوری درخصوص گورهای جمعی کشف شده در باریکه غزه را خواستار شد.

آفریقای جنوبی در این بیانیه‌ اعلام کرد، رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

گفتنی است، سازمان دفاع مدنی باریکه غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به 283 جسد افزایش یافته است.

کشف گور جمعی در یکی از بیمارستانهای غزه

درخواست سازمان ملل برای تحقیق درباره گور جمعی کشف شده در جنوب غزه

کلیدواژه