ثور 12, 1403 15:23 Asia/Kabul

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: فلسطین باید به مردم آن برگردد و تا وقتی این سرزمین به صاحبان اصلی آن بازنگردد، مشکل غرب آسیا حل نخواهد شد .

به گزارش رادیو دری ، حضرت آیت الله خامنه ای صبح امروز (چهارشنبه) همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان ایرانی گفتند: تا وقتی فلسطین به صاحبان خود بازنگردد مشکل غرب آسیا حل نخواهد شد و حتی اگر بیست، سی سال دیگر هم تلاش کنند که رژیم صهیونیستی را سر پا نگه دارند -که ان‌شاءالله نمی‌توانند- این مسأله، حل شدنی نخواهد بود.

ایشان تاکید کردند: فلسطین باید به مردم آن بازگردد و پس از تشکیل نظام فلسطینی، خودشان تصمیم بگیرند که با صهیونیست‌ها چه کنند.

رهبر معظم انقلاب، غزه را مساله اول جهان خواندند و افزودند: با وجود تلاش‌های زیاد صهیونیست‌ها و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی آنها، مسأله غزه، همچنان مسأله اول دنیاست و اعتراض‌ها به جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و گسترش آن به دانشگاه‌های اروپا از نشانه‌های استمرار اولویت و حساسیت افکار عمومی جهان به مساله غزه است.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: جنایات رژیم صهیونیستی و همدستی آمریکا با او، حقانیت مواضع نظام و ملت ایران را در نفی رژیم اشغالگر و بدبینی به آمریکا اثبات کرد و همه بدانند هیچ راه حلی برای حل مساله فلسطین، جز بازگشت این سرزمین به صاحبان مسلمان، یهودی و مسیحی آن وجود ندارد و روابط با رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی، مشکلی را حل نخواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزایش روزافزون فشار افکار عمومی بر رژیم اشغالگر را ضروری خواندند و گفتند : رفتار وحشیانه و بی‌‌رحمانه سگ هار صهیونیستی، باعث اثبات حقانیت موضع جمهوری اسلامی و ملت ایران شد و کشتار سی و چند هزار نفر که نیمی از آنها زنان و کودکان هستند ذات شریر و خبیث رژیم صهیونیستی و حقانیت موضع همیشگی ایران را به همه دنیا نشان داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رفتار آمریکا و دستگاه‌های مرتبط با آنها را در قبال «اعتراض بدون خشونت و تخریب» دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل، دلیل دیگری بر اثبات موضع جمهوری اسلامی ایران در بدبینی به دولت آمریکا دانستند و خاطر نشان کردند: این موضوع به همه نشان داد که آمریکا شریک جرم و همدست صهیونیست‌ها در گناه نابخشودنی کشتار مردم غزه است و برخی حرف‌های به‌ظاهر دلسوزانه آنها هم دروغ است؛ بنابراین موضع جمهوری اسلامی که نمی‌توان به دولت آمریکا خوش‌بین بود و به آن اعتماد کرد، اثبات شد.

ایشان با اشاره به تحرکاتی برای عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه گفتند: بعضی‌ها خیال می‌کنند با این کارها مسأله حل خواهد شد، در حالی که با فرض عادی شدن روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی اطراف، نه تنها مشکل حل نمی‌شود، بلکه مشکل متوجه دولت‌هایی خواهد شد که با چشم بستن بر جنایات رژیم اشغالگر، با آن دست دوستی داده‌اند و ملت‌ها به جان خود آن دولت‌ها خواهند افتاد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی: غزه، پیروز اصلی میدان نبرد با رژیم نسل کش اسرائیل است

شمار دانشجویان بازداشتی حامی فلسطین در آمریکا به 900 نفر رسید

رهبر معظم انقلاب: حوادث غزه از توانایی جبهه مقاومت رونمایی کرد

کلیدواژه