ثور 16, 1403 11:22 Asia/Kabul
  • قدردانی ایران از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
    قدردانی ایران از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی

وزیر امور خارجه ایران از تصمیم دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم نسل کش صهیونیستی قدردانی کرد.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در دیدار با «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه در حاشیه اجلاس وزیران امورخارجه کشورهای اسلامی در بانجول، پایتخت گامبیا، تصمیم اخیر دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم غاصب صهیونیستی را مهم توصیف کرد.

امیرعبداللهیان با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی ضد فلسطینیان بویژه در باریکه غزه، ضرورت ایفای نقش نیرومندتر و فعال تر کشورهای اسلامی به‌ خصوص ایران و ترکیه در حمایت از مساله فلسطین را یادآور شد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین اجرای عملیات مقتدرانه و تنبیهی وعده صادق ضد رژیم نسل کش اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع نیروهای مسلح ایران را تبیین کرد.

وزیر امورخارجه ترکیه نیز توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها را از اولویت‌های آنکارا دانست و از تقویت همکاری ها با تهران در  مجامع منطقه ای و بین المللی استقبال کرد.

«هاکان فیدان» با تشریح رویکرد و مواضع ترکیه در قبال تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین بعنوان مهم ترین مساله جهان اسلام، موضع‌ وزیر امور خارجه ایران مبنی بر ضرورت ایفای نقش فعال و پویاتر کشورهای اسلامی به خصوص ترکیه و ایران در سازمان همکاری اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

وزیران امورخارجه ایران و ترکیه ضمن تبادل نظر درباره تحولات منطقه بویژه تحولات باریکه غزه، درباره آخرین تلاش‌ها برای توسعه و گسترش مناسبات دوجانبه تهران و آنکارا بویژه نتایج سفر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به ترکیه گفت و گو کردند.

وزارت تجارت ترکیه‌ روز پنج شنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای توقف روند صادرات و واردات به مقصد رژیم اشغالگر صهیونیستی یا از مبدأ آن را تایید کرد. 

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه پیشتر از در دستور کار بودن قطع همه روابط تجاری با رژیم غاصب صهیونیستی خبر داده بود.

به گفته وزیر امورخارجه ترکیه، آنکارا مصمم است به علت ارتکاب جنایت رژیم صهیونیستی ضد فلسطینیان در باریکه غزه و دیگر مناطق فلسطینی  به شکایت آفریقای جنوبی ضد رژیم اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری بپیوندد.

پیوستن ترکیه به جمع تحریم کنندگان رژیم صهیونیستی

رئیسی: قطع روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی راهکاری عملی برای توقف جنایتگری این رژیم است

کلیدواژه