ثور 17, 1403 18:06 Asia/Kabul
  • توصیه رئیسی به منطقه کردستان عراق: جلوی سوء استفاده صهیونیست‌ها را بگیرید
    توصیه رئیسی به منطقه کردستان عراق: جلوی سوء استفاده صهیونیست‌ها را بگیرید

رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار رئیس منطقه کردستان عراق گفت اربیل باید از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از این منطقه جلوگیری کند.

به گزارش رادیو دری، نچیروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق که روز یکشنبه در صدر هیاتی عالیرتبە‌ از مقامات این منطقه برای گفت وگو و رایزانی با مقامات ایران وارد تهران شد امروز با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

رئیسی در این دیدار با بیان اینکه روابط دو طرف بر پیوندهای تاریخی، ملی، دینی و فرهنگی استوار است، ابراز امیدواری کرد که این سفر به نقطه عطفی در ارتقای سطح روابط سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و منطقه کردستان عراق تبدیل شود.

وی گفت: عراق قوی و تقویت وحدت و انسجام در چارچوب عراق واحد همواره مورد اهتمام و تاکید جمهوری اسلامی ایران بوده و ملت و دولت ایران، امنیت عراق را به مثابه امنیت خود می‌شمارند.

رئیسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نسبت به حسن نیت و دوستی برادران عراقی و کُرد خود اطمینان دارد، از اقدامات دولت عراق و منطقه کردستان این کشور در اجرای مفاد توافقنامه امنیتی با ایران قدردانی و بر اجرای کامل و دقیق این توافقنامه تاکید کرد.

رئیسی افزود: خلع سلاح کامل عناصر ضد انقلاب و ممانعت آنان از حضور در خاک عراق یک ضرورت است.

بازانی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه اشتراکات دینی، تاریخی و فرهنگی، در طول سالیان متمادی همسایگی، پیوندهایی عمیق را میان دو طرف ایجاد کرده است، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان دوست روزهای سخت و کشوری که همواره در هنگام بروز مشکلات کنار عراق و منطقه کردستان این کشور بوده است، قدردانی کرد.

وی همچنین با قدردانی از نقش سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در امنیت و بقای کردستان عراق، گفت: هیچ عقل سلیمی روابط با کشوری قدرتمند و دوست را به همکاری با رژیمی که امروز در بدترین موقعیت خود قرار دارد ترجیح نمی دهد.

سفر رئیس منطقه کردستان عراق به تهران

«نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق شد

کلیدواژه