ثور 18, 1403 10:40 Asia/Kabul
  • وزیر امورخارجه ایران: روابط ایران و منطقه کردستان عراق دوستانه و ناگسستنی است
    وزیر امورخارجه ایران: روابط ایران و منطقه کردستان عراق دوستانه و ناگسستنی است

وزیر امورخارجه ایران روابط بین ایران و منطقه کردستان عراق را  قدیمی، دوستانه و ناگسستنی دانست.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران در دیدار رئیس منطقه کردستان عراق افزود: سفر «نچیروان بارزانی» و هیات همراه به تهران فرصتی مهمی در تقویت روابط دوجانبه در حوزه اقتصادی و تجاری است.

امیرعبداللهیان ارتقاء نقش منطقه کردستان عراق در چارچوب قانون اساسی این کشور را مورد اهتمام جدی جمهوری اسلامی ایران دانست و با اشاره به روابط برادرانه میان مقامات منطقه کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران گفت: این روابط در خدمت مناسبات دوستانه و سازنده میان دو کشور ایران و عراق قرار دارد.

رئیس منطقه کردستان عراق نیز با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در تمامی تحولات تاریخی و مهم در کنار منطقه کردستان و عراق بوده است، نقش جمهوری اسلامی ایران در روند تحولات عراق را تاریخی، سازنده و ماندگار دانست.

نچیروان بارزانی با تجلیل از نقش سردار سپهبد شهید « قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تقویت امنیت منطقه افزود: امنیت ایران امنیت عراق و منطقه کردستان است و این منطقه هرگز نقطه تهدیدی ضد  جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

رئیس منطقه کردستان عراق با اشاره به توافق امنیتی و تشکیل کمیته مشترک امنیتی میان دو کشور ایران و عراق تصریح کرد، گام‌های مؤثری در اجرای این توافق برداشته شده است و  با جدیت تمام، اجرای کامل این توافق دنبال خواهد شد.

سفر رئیس منطقه کردستان عراق به تهران

کلیدواژه