جوزا 11, 1403 19:01 Asia/Kabul
  • در روز دوم ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری ایران چه گذشت؟
    در روز دوم ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری ایران چه گذشت؟

در دومین روز از ثبت نام داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ایران، معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات تاکید کرد که فرصت پنج روزه داوطلبان برای ثبت نام تمدید نخواهد شد.

به گزارش رادیو دری، سیدمحمدتقی شاهچراغی بعد از ظهر جمعه ضمن بازدید از ستاد انتخابات وزارت کشور ایران در جمع خبرنگاران حاضر شد و با آنان سخن گفت.

شاهچراغی گفت: امروز جمعه روز دوم ثبت نام از داوطلبان است که برابر قانون پنج روز برای آن پیش بینی شده است و طی این مدت از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ بعد از ظهر کار ثبت نام از داوطلبان در ستاد انتخابات کشور انجام می شود.

معاون سیاسی وزیر کشور ایران با اشاره به فرصت ۵۰ روزه قانون برای برگزاری انتخابات زودهنگام گفت: با توجه به این فرصت اندک باید زمان را تقسیم می کردیم و به همین دلیل آخرین روز ثبت نام ۱۴ خرداد پیش بینی شد که همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی (ره) است.

رئیس ستاد انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم تاکید کرد که ساعت ۱۸ روز ۱۴ خرداد کار ثبت نام پایان می یابد و این مهلت قابل تمدید نیست.

شاهچراغی همچنین به تعداد مراجعان برای ثبت نام تا زمان حضور در جمع خبرنگاران اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۷ نفر برای ثبت نام مراجعه کردند که از میان آنان هفت نفر حایز شرایط شناخته شده و ثبت نام شدند.

علی لاریجانی مشاور رهبر انقلاب اسلامی و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام و عبدالناصر همتی رئیس پیشین بانک مرکزی ایران دو چهره سیاسی شناخته شده ای بودند که روز جمعه ثبت نام کردند.

براساس برنامه ابلاغی ستاد انتخابات کشور ایران، روز هشتم تیرماه/سرطان زمان اخذ رای از مردم برای انتخاب رییس جمهور چهاردهم اعلام شده است.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که می بایست خرداد ماه سال آینده برگزار می شد، پس از شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران آیت الله رئیسی و جمعی از همراهانش، براساس قانون به صورت زودهنگام برگزار می شود که زمان اخذ رای هشتم تیرماه سال جاری تعیین شده است.

آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری/در روز نخست چه کسانی ثبت نام کردند؟

کلیدواژه