سرطان 05, 1403 11:40 Asia/Kabul
  • غزه؛ مهمترین سرفصل بیانیه اجلاس وزیران امورخارجه مجمع گفت‌ وگوهای همکاری آسیا
    غزه؛ مهمترین سرفصل بیانیه اجلاس وزیران امورخارجه مجمع گفت‌ وگوهای همکاری آسیا

سرپرست وزارت امور خارجه ایران تحولات غزه را مهمترین سرفصل بیانیه اجلاس وزیران امورخارجه مجمع گفت‌ وگوهای همکاری آسیا دانست.

نوزدهمین نشست وزرای امورخارجه مجمع گفت‌وگوهای همکاری آسیا (ACD) روز دوشنبه در تهران برگزارشد.

به گزارش رادیو دری، «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امورخارجه ایران در نشست خبری مشترک با «بورنچای دانویواتانا» دبیرکل مجمع گفت‌وگوهای همکاری آسیا که پس از برگزاری اجلاس وزیران امور خارجه این مجمع در تهران برگزار شد، گفت: در بیانیه اجلاس، تحولات منطقه‌ای، جهانی و چالش های موجود و نیز دیدگاه‌های اعضا دیده شده و مهمترین سرفصل آن موضوع همراهی و همدلی اعضای مجمع با مردم باریکه غزه است که در شرایط بسیاری سختی ناشی از حملات رژیم صهیونیستی قرار دارند.

سرپرست وزارت امورخارجه ایران تصریح کرد، دو سند یکی مقررات ناظر بر فعالیت دبیرخانه مجمع و دیگری آئین نامه مجمع گفت‌وگوهای همکاری آسیا در نشست تهران به تصویب رسید.

باقری کنی افزود: اعضای مجمع گفت‌وگوهای همکاری آسیا در نشست تهران نسبت به جنایت رژیم صهیونیستی ابراز انزجار کردند و توقف سریع جنگ در باریکه غزه را خواستار شدند .

سرپرست وزارت امورخارجه ایران با تاکید بر ارسال کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه گفت: جمهوری اسلامی ایران از ارتقای نقش آفرینی مجمع گفت‌وگوهای همکاری آسیا به عنوان نهادی که مروج صلح و دوستی در میان کشورهای آسیایی است، استقبال و حمایت می‌کند و از همه ظرفیت‌های خود برای تحقق اهداف این مجمع  استقاده خواهد کرد.

باقری کنی تصریح کرد، ایران برای حمایت از اجماع جهانی به نفع فلسطین در همه نشست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی حتی در سازمان ملل حضور فعالانه دارد و از همه ظرفیت‌های حقوقی و دیپلماتیک خود برای حمایت از فلسطین و مردم فلسطین استفاده می کند.

سرپرست وزارت امورخارجه ایران با تاکید بر اینکه نشست وزیران امورخارجه مجمع گفت و گوی همکاری آسیا به ریاست ایران در تهران با موفقیت برگزار شد، گفت: برگزاری نشست مجمع گفت و گوی همکاری آسیا در این مقطع، نشان از عزم ایران در استفاده از همه فرصت‌ها برای تقویت چندجانبه‌گرایی، همکاری و همگرایی در آسیا است.

آغاز اجلاس وزرای امور خارجه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در تهران

کلیدواژه