سرطان 08, 1403 16:50 Asia/Kabul
  • صدیقی: رئیس جمهور باید ولایتمدار، کارآمد و بانشاط باشد
    صدیقی: رئیس جمهور باید ولایتمدار، کارآمد و بانشاط باشد

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد رئیس جمهور ایران باید فردی ولایتمدار، باکفایت، کارآمد و بانشاط باشد تا به تواند به مردم خدمت کند.

به گزارش رادیو دری، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به برگزاری چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: رئیس جمهوری که می‌خواهیم انتخاب کنیم علاوه بر اینکه باید مومن، متدین و بصیر و صاحب نظر باشد، باید اصلح هم باشد.

حجت الاسلام صدیقی با تأکید بر اینکه رئیس جمهور شخصیت دوم کشور است و باید عقیده به مبانی انقلاب داشته باشد، افزود: رئیس جمهور باید به امام و رهبر اقتدا کند.

وی کارایی را دومین ویژگی رئیس جمهور دانست و با اشاره به تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیری شهید رئیسی گفت: رئیس جمهور باید کفایت، نشاط و انرژی لازم در وجودش باشد تا بتواند مانند شهید رئیسی بدود و اگر کسی این تجربه و توان را ندارد نمی‌تواند جای شهید رئیسی را بگیرد.

حجت الاسلام صدیقی همچنین در خطبه های امروز یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی رئیس وقت دیوان عالی کشور ایران و یارانش را که در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم سرطان/تیرماه سال۱۳۶۰ به همراه ده‌ها تن دیگر از مقام های جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید گرامی داشت.

خطیب جمعه تهران با بیان ویژگی های برجسته اخلاقی و علمی و مواضع برجسته شهید بهشتی، گفت شهید جمهور آیت الله رئیسی نیز در سعه صدر، حلم و بردباری، نپرداختن به حاشیه ها و دغدغه مردم را داشتن، همچون شهید بهشتی بود.

رهبر معظم انقلاب: مردم برای حضور در انتخابات هیچ تردیدی به خود راه ندهند

کلیدواژه