دعوت سران تاجیکستان و بلاروس از مسعود پزشکیان برای سفر به این کشورها
(last modified 1403-04-16T13:15:29+00:00 )
سرطان 16, 1403 17:45 Asia/Kabul
  • دعوت سران تاجیکستان و بلاروس از مسعود پزشکیان برای سفر به این کشورها
    دعوت سران تاجیکستان و بلاروس از مسعود پزشکیان برای سفر به این کشورها

روسای جمهوری تاجیکستان و بلاروس در پیام های جداگانه ضمن تبریم پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران از او برای سفر به کشورهایشان دعوت کردند.

به گزارش رادیو دری؛ امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان امروز شنبه در پیامی خطاب به منتخب ملت ایران گفت: پیروزی در انتخابات، باور مردم ایران به اصلاحات آینده با رئیس جمهوری جدید را نشان می‌دهد.

او همچنین با دعوت از پزشکیان برای سفر به تاجیکستان در اولین فرصت مناسب تاکید کرده است که طرف تاجیکی به طور کامل متعهد به تقویت بیشتر روابط دو جانبه است.

رئیس جمهوری تاجیکستان در ادامه تصریح کرده است: تاجیکستان و ایران با اشتراکات فرهنگی، تاریخی و تمدنی فراوانی پیوند خورده‌اند که زمینه مساعدی برای تحکیم و گسترش مستمر روابط دوستانه و همکاری‌های چند جانبه بین کشورهایمان است.

 الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس نیز در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت و اظهار کرد:‌ برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در شرایط سخت برای کشور شما، پیروزی بی قید و شرطی برای مردم ایران است که مسیر مستقل توسعه خود را با عزت و پیوسته دنبال می کنند.

لوکاشنکو در این پیام پزشکیان را برای یک سفر رسمی به کشورش دعوت کرد.

«مسعود پزشکیان» رئیس جمهور منتخب ایران شد

واکنش رهبران سیاسی افغانستان به پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران

کلیدواژه