کنعانی: ننگ حمایت از صهیونیست‌ها تا ابد بر پیشانی حامیان این رژیم باقی خواهد ماند
(last modified 1403-04-18T04:23:06+00:00 )
سرطان 18, 1403 08:53 Asia/Kabul
  • کنعانی: ننگ حمایت از صهیونیست‌ها تا ابد بر پیشانی حامیان این رژیم باقی خواهد ماند
    کنعانی: ننگ حمایت از صهیونیست‌ها تا ابد بر پیشانی حامیان این رژیم باقی خواهد ماند

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: ننگ حمایت از جنایات صهیونیستها در باریکه غزه، تا ابد بر پیشانی حامیان این رژیم باقی خواهد ماند.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در شبکه اجتماعی "ایکس" نوشت، جنایات جنگی و کشتار فلسطینی‌ها به ویژه کودکان مظلوم توسط جنایتکاران جنگی صهیونیست به طور بیرحمانه‌ای در باریکه غزه ادامه دارد.

کنعانی افزود: حامیان شناخته شده رژیم صهیونیستی نیز همچنان بی‌شرمانه شعار حقوق بشر سر می‌دهند و وقیحانه در مسائل داخلی دیگر کشورهای مستقل دخالت و اظهار نظر می‌کنند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای جنگ غزه از 15میزان 1402 تاکنون به 38 هزار و 153 نفر و شمار مجروحان نیز به 87 هزار و 828 نفر رسیده است و این در حالی است که هنوز بیش از 10هزار نفر در باریکه غزه مفقود و زیر آوار هستند.

 یک گروه متشکل از 19 سازمان جامعه مدنی و اتحادیه‌های کارگری اخیرا گزارشی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد، موسسات مالی بزرگ اروپا 36.1 میلیارد یورو وام و بیمه‌نامه به شرکت‌های بین‌المللی تولید کننده تسلیحات که به رژیم صهیونیستی سلاح می‌فروشند، ارائه کرده و 26 میلیارد یورو سهام و اوراق قرضه این شرکت‌ها را در اختیار دارند.

تولیدکنندگان اسلحه با فروش تسلیحات به اسرائیل، در معرض خطر بالایی برای تسهیل نقض شدید قوانین بین‌المللی بشردوستانه، جنایات ضد بشریت یا نسل‌کشی در غزه هستند.

بنابر گزارش فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر که در تهیه این گزارش نقش داشته است، از سال 2019 تا 2023، بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تسلیحات در جهان، شامل بوئینگ، جنرال داینامیکس، لئوناردو، لاکهید مارتین، آرتی‌ایکس و رولز رویس به اسرائیل سلاح یا سیستم‌های تسلیحاتی فروخته‌اند.

کنعانی: لکه ننگ حمایت آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی پاک نخواهد شد

کلیدواژه