واکنش تهران به بیانیه سران ناتو: ادعای کمک نظامی ایران به روسیه مردود است
(last modified 1403-04-21T12:59:19+00:00 )
سرطان 21, 1403 17:29 Asia/Kabul
  • واکنش ایران به بخشی از بیانیه نشست سران ناتو در واشنگتن
    واکنش ایران به بخشی از بیانیه نشست سران ناتو در واشنگتن

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران ادعای بیانیه پایانی اجلاس سران ناتو مبنی بر کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ اوکراین را رد کرد.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز پنج‌شنبه در واکنش به بخشی از بیانیه نشست سران ناتو گفت: تهران ادعای مندرج در بیانیه پایانی اجلاس سران ناتو در واشنگتن مبنی بر کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ اوکراین را کاملا بی‌پایه و اساس و دارای اهداف سیاسی دانسته و آن را مردود می‌داند.

کنعانی افزود: متأسفانه تحولات در اوکراین نتیجه سیاست‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز ناتو با محوریت آمریکا بوده و همچنان نیز استمرار دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد که هرگونه تلاش برای مرتبط ساختن جنگ اوکراین به همکاری‌های دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و روسیه، اقدامی صرفاً با انگیزه‌های مغرضانه سیاسی و با هدف مشروع جلوه دادن دخالت‌ها و استمرار کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین صورت می‌گیرد.

کنعانی تاکید کرد: راهبرد جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش در جهت نقش‌آفرینی سازنده و ثبات‌ساز در مسیر استقرار امنیت پایدار در منطقه و جهان بوده و ایران در منازعه اوکراین هرگز پهپادی در اختیار روسیه قرار نداده و کماکان بر حل و فصل سیاسی این بحران و برقراری صلح پایدار تاکید دارد.

ادعای سران کشورهای عضو ناتو درباره کمک تسلیحاتی ایران به روسیه علیه اوکراین در حالی است که تهران بارها ضمن رد این ادعا تاکید کرده است که جنگ را راه حل بحران اوکراین نمی داند.

وزیر خارجه ایران: جنگ راه‌حل بحران اوکراین نیست

اوکراین صادرات موشک از ایران به روسیه را تکذیب کرد

کلیدواژه