گفت و گوی تلفنی امیر قطر و رئیس جمهوری ازبکستان با پزشکیان/ روابط دوجانبه محور گفت‌وگوها
(last modified 1403-04-28T05:15:59+00:00 )
سرطان 28, 1403 09:45 Asia/Kabul
  • گفت و گوی تلفنی امیر قطر و رئیس جمهوری ازبکستان با رئیس جمهوری منتخب مردم ایران/ روابط دوجانبه محور گفت‌وگوها
    گفت و گوی تلفنی امیر قطر و رئیس جمهوری ازبکستان با رئیس جمهوری منتخب مردم ایران/ روابط دوجانبه محور گفت‌وگوها

امیر قطر و رئیس جمهوری ازبکستان بر توسعه روابط دو جانبه با ایران تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری، «شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی» امیر قطر روز چهارشنبه در گفت و گویی تلفنی با «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری منتخب مردم ایران با تبریک برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: روابط ایران و قطر تاریخی، مستحکم و همواره رو به جلو بوده است.

رئیس جمهوری منتخب مردم ایران نیز با قدردانی از پیام تبریک امیر قطر، بر عزم دولت ایران برای توسعه روابط با کشورهای همسایه از جمله قطر تاکید کرد و گفت: همکاری‌های دوکشور منافع متقابل فراوانی برای ملت های دو کشور  دارد.

«شوکت میرضیایف» رئیس جمهوری ازبکستان نیز در تماس تلفنی با رئیس جمهوری منتخب مردم ایران ابراز امیدواری کرد، در دوره جدید نیز روابط و همکاریهای دوکشور بیش ازپیش گسترش یابد.

پزشکیان نیز با قدردانی از پیام‌های تبریک مقامات ارشد ازبکستان پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران، توسعه روابط با کشورهای منطقه آسیای مرکزی را اولویت سیاست خارجی ایران دانست.

در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که جمعه 15سرطان برگزار شد، «مسعود پزشکیان» با کسب بیش از ۱۶ میلیون رای به عنوان چهاردهمین رئیس جمهوری منتخب مردم ایران انتخاب شد.

سران و مقامات ارشد بسیاری از کشورهای جهان در روزهای اخیر انتخاب پزشکیان به عنوان رئیس جمهوری منتخب مردم ایران را تبریک گفتند.

روحانی: توسعه روابط با ترکمنستان برای ایران حائز اهمیت است

کلیدواژه