اسد 05, 1403 12:53 Asia/Kabul
  • تبریک مدیرکل آژانس انرژی هسته ای به رئیس جمهور منتخب ایران
    تبریک مدیرکل آژانس انرژی هسته ای به رئیس جمهور منتخب ایران

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ارسال پیامی تبریک به "مسعود پزشکیان" به عنوان رپیس جمهور منتخب ایران، برای دیدار با وی ابراز آمادگی کرد.

به گزارش رادیو دری، "رافائل گروسی" در پیام تبریک خود به مسعود پزشکیان گفت: آماده است هرچه سریعتر به ایران سفر کند و با رئیس جمهور منتخب ایران دیدارو گفتگو کند.

 مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: همکاری میان آژانس بین المللی هسته ای و ایران برای مدت طولانی در مرکز توجه بین المللی بوده است و وی اطمینان دارد که با همکاری با یکدیگر ما می توانیم به پیشرفت قاطع در این مساله مهم دست یابیم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش تر گفته بود بر این باورم که ما نیازمند بازگشت به دیپلماسی هستیم. ما یک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) داریم که باید اجرا شود .

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مارس ۲۰۲۳ با هدف حل‌ و فصل تمامی مسائل باقی‌مانده بین دو طرف توافق کردند؛ توافقی که بعداً به‌ عنوان بیانیه مشترک ۴ مارس شهرت گرفت و براساس آن، جمهوری اسلامی ایران به طور داوطلبانه با فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بیشتر بازرسان آژانس، در چارچوب قانون راهبردی مجلس (قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران) موافقت کرد. در پی آن، جلسات متعددی در سطح کارشناسی برگزار و چندین موضوع فنی بین ایران و آژانس حل و فصل شد.

تبریک رئیسان دولت‌های ترکیه، عراق و پاکستان به پزشکیان

کلیدواژه