رئیس جمهوری ایران: ترور شهید هنیه اشتباه بزرگ صهیونیست‌ها بود که بدون پاسخ نخواهد ماند
(last modified 1403-05-15T04:49:43+00:00 )
اسد 15, 1403 09:19 Asia/Kabul
  • رئیس جمهوری ایران: ترور شهید هنیه اشتباه بزرگ صهیونیست‌ها بود که بدون پاسخ نخواهد ماند
    رئیس جمهوری ایران: ترور شهید هنیه اشتباه بزرگ صهیونیست‌ها بود که بدون پاسخ نخواهد ماند

رئیس جمهوری اسلامی ایران ترور ناجوانمردانه شهید هنیه در تهران را اشتباه بزرگ صهیونیست‌ها دانست و تاکید کرد که این گستاخی صهیونیست‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش رادیو دری، «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در دیدار «ایمن الصفدی» وزیر امورخارجه پادشاهی اردن در تهران، ترور ناجوانمردانه شهید هنیه در تهران را اقدامی برخلاف تمام قوانین بین‌المللی و اشتباه بزرگ صهیونیست‌ها دانست و گفت: انتظار جمهوری اسلامی ایران از همه کشورهای اسلامی و آزادگان جهان این است که چنین جنایاتی را با قوت محکوم کنند.

پزشکیان با بیان اینکه امروز برخی تلاش می‌کنند جای حق و باطل را عوض کنند، افزود: بزرگترین دشمنان و ناقضان آزادی و دمکراسی و حقوق انسان، در حالی که تمام توان علمی و عملیاتی خود را در جهان برای ترور به کار گرفته‌اند و جنایت‌های فجیعی مرتکب می‌شوند، ادعای دفاع از آزادی، دمکراسی و حقوق بشر سرداده و هر کس را که از آنها تبعیت نکند، دشمن این اصول و ارزش‌ها معرفی می‌کنند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات هیات‌های دیپلماتیک درباره گسترش روابط ایران و اردن سریع‌تر به سرانجام رسیده تا علاوه بر بهره‌مندی دو کشور اسلامی از ظرفیت‌های یکدیگر، ملت‌های منطقه نیز از این دوستی و همکاری‌های سازنده بیش از پیش بهره بگیرند.

«ایمن الصفدی» وزیر امورخارجه پادشاهی اردن نیز با ابلاغ سلام‌های گرم، تبریک و آرزوی موفقیت پادشاه این کشور برای رئیس جمهوری ایران، با بیان اینکه اردن به دنبال گسترش و تعمیق روابط با جمهوری اسلامی و تلاش مشترک برای ایجاد ثبات، امنیت و آرامش بیشتر در منطقه است، گفت: اردن تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه را از همان ابتدا قویا محکوم کرده است.

ایمن الصفدی با اشاره به تمایل کشورش برای تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران از بررسی راه‌های گسترش روابط دو کشور خبر داد.

وزیر امورخارجه پادشاهی اردن همچنین با اشاره به محکوم کردن ترور شهید هنیه، این اقدام را در جهت تلاش نتانیاهو برای گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه دانست.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و یکی از محافظانش بامداد روز چهارشنبه (۳۱ ژوئیه) در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

عضو ارشد حماس: ترور اسماعیل هنیه بی‌پاسخ نخواهد ماند

کلیدواژه