کنعانی: ایران در دفاع از حاکمیت و امنیت ملی خود قاطع و مصمم است
(last modified 1403-05-23T06:36:42+00:00 )
اسد 23, 1403 11:06 Asia/Kabul
  • کنعانی: ایران در دفاع از حاکمیت و امنیت ملی خود قاطع و مصمم است
    کنعانی: ایران در دفاع از حاکمیت و امنیت ملی خود قاطع و مصمم است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد؛ جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حاکمیت و امنیت ملی خود و نیز کمک به استقرار ثبات پایدار در منطقه و ایجاد بازدارندگی در مقابل منشأ حقیقی و منبع واقعی ناامنی و تروریسم در منطقه، قاطع و مصمم است و در استفاده از حقوق شناخته خویش، از کسی اجازه نمی‌گیرد.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه منتشره از سوی سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و بریتانیا درباره تحولات منطقه افزود: بیانیه سران سه کشور اروپایی در حالی منتشر شده که در اثر بی تفاوتی کشورهای غربی و حامی رژیم اسرائیل، ارتکاب انواع جنایات بین‌المللی از جمله نسل‌کُشی و جنایات جنگی این رژیم ضد ملت بی‌دفاع فلسطین استمرار دارد و بی کیفرمانی مقامات صهیونیستی، وقاحت آنها در ارتکاب شنیع ترین جرایم و جنایات بین‌المللی را افزوده است.

کنعانی چافی با اشاره به وخامت اوضاع انسانی در باریکه غزه  گفت: در شرایطی که سازمان ملل متحد و شورای امنیت این نهاد بین المللی بیش از ده ماه است که در ایجاد بازدارندگی ضد رژیم جنایتکار صهیونیستی ناتوان هستند، ابعاد جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی ضد ملت فلسطین و ترورهای فراسرزمینی آن در دیگر کشورهای منطقه هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد و در کمال تعجب هیچ اقدام عملی و موثر از سوی کشورهای غربی از جمله آلمان، فرانسه و بریتانیا برای توقف و یا مقابله با این جنایات مشاهده نمی‌شود.

دیپلمات ایران افزود: بیانیه کشورهای غربی، بدون هیچ اعتراضی به جنایات و جرائم بین‌المللی رژیم صهیونیستی، به صورت وقیحانه‌ای از جمهوری اسلامی ایران برای اجرا نکردن اقدام تنببهی و بازدارنده ضد رژیم متجاوز به حاکمیت و تمامیت سرزمینی خویش، درخواست می‌کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد، چنین درخواست‌هایی فاقد منطق سیاسی، مغایر کامل با اصول و قواعد حقوق بین‌الملل و مطالبه‌ای زیاده خواهانه است و به منزله حمایت علنی و عملی از منشاء جنایات بین‌المللی و  تروریسم در منطقه و تشویق و پاداش به آمران و عاملان ارتکاب نسل‌کُشی، جنایات جنگی، جنایت ضشد بشریت و تروریسم به شمار می‌رود.

کشورهای بریتانیا، آلمان و فرانسه در بیانیه مشترکی بدون اشاره به آتش‌افروزی‌ها و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در باریکه و منطقه غرب آسیا، از " از ایران و متحدانش" خواستند از حملات احتمالی به رژیم صهونیستی خودداری کنند.

در پی ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و شهید «فواد شکر» از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان، مقامات و مسئولان ارشد محور مقاومت اعلام کردند که انتقام خون این شهیدان را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.

درخواست آمریکا و چهار کشور اروپایی برای پرهیز ایران از حمله نظامی به رژیم صهیونیستی

کلیدواژه