اسد 27, 1403 09:13 Asia/Kabul
  • باقری: آمریکا شریک جرم صهیونیست‌هاست نه میانجی بی‌طرف
    باقری: آمریکا شریک جرم صهیونیست‌هاست نه میانجی بی‌طرف

سرپرست وزارت خارجه ایران جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: آمریکا با تامین سلاح جنگی صهیونیست‌ها، خود شریک جرم آنها است نه میانجی بی‌طرف.

به گزارش رادیو دری، «علی باقری‌» سرپرست وزارت خارجه ایران جمعه شب در گفتگوی تلفنی با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر با اشاره به مذاکرات آتش‌بس غزه در دوحه،  نسبت به  بدعهدی  تل‌آویو در میز مذاکرات هشدار داد.

«باقری‌» در این گفتگوی تلفنی بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای اجبار متجاوزان صهیونیست به توقف کشتار و جنایت در غزه تاکید کرد.

سرپرست وزارت خارجه ایران پنجشنبه شب نیز در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه قطر، بر لزوم تداوم تلاش‌های همه‌جانبه و اقدامات عملی، از جمله فعالیت‌های دیپلماتیک برای توقف نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه تاکید کرده بود.

کشورهای قطر، مصر و آمریکا به عنوان میانجیگران مذاکرات آتش در باریکه غزه با هدف دستیابی به توافقی برای آتش بس در این باریکه، گفتگویی را در دوحه برگزار کردند که بی نتیجه ماند.

رژیم اسرائیل از 15میزان 1402 با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ جدیدی را در باریکه غزه و کرانه باختری رود اردن ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها در حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون  افزون بر 40 هزار فلسطینی شهید و بیش از 92 هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.

پایان بی نتیجه نشست دوحه برای آتش بس در غزه/ ادامه مذاکرات در قاهره

کلیدواژه