کنعانی: دروغ‌پردازی درباره تسلیحات ایرانی مخفی‌سازی حمایت غرب از اسرائیل است
(last modified 1403-06-20T14:44:31+00:00 )
سنبله 20, 1403 19:14 Asia/Kabul
  • کنعانی: دروغ‌پردازی درباره تسلیحات ایرانی مخفی‌سازی حمایت غرب از اسرائیل است
    کنعانی: دروغ‌پردازی درباره تسلیحات ایرانی مخفی‌سازی حمایت غرب از اسرائیل است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: انتشار اخبار غلط و گمراه کننده درباره انتقال تسلیحات ایرانی به برخی کشورها، صرفا یک اقدام زشت تبلیغاتی و دروغ با هدف مخفی سازی حمایت‌های گسترده تسلیحاتی غیرقانونی آمریکا و برخی کشورهای غربی از نسل‌کُشی در باریکه غزه است.

به گزارش رادیو دری؛ ناصر کنعانی در یادداشتی درشبکه اجتماعی "ایکس" با اشاره به  تنش‌ها در غرب آسیا و جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: علیرغم ادعاهای صلح طلبی و مخالفت‌های لفظی مقامات آمریکایی با تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا، حمایت‌های تسلیحاتی دولت آمریکا از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در باریکه ‎غزه و کرانه غربی ‎فلسطین، بطور بی‌وقفه و به شکل گسترده ادامه یافته است.
کنعانی افزود: همزمان با انتشار خبر ورود پانصدمین هواپیمای آمریکایی حامل انواع تسلیحات مرگبار به فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی- که گفته می‌شود میزان این کمک‌ها تاکنون بالغ بر ۵۰ هزار تن شده است - اعلام شد که آمار ‎نسل‌کشی ملت مظلوم فلسطین در ۱۱ ماه اخیر به ۴۱ هزار نفر رسیده است و حدود ۷۰ درصد از قربانیان این جنایات ضد بشری را کودکان و زنان بیگناه تشکیل می‌دهند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران اظهار کرد: بر اساس آمارهای جدید منتشره، رژیم صهیونیستی به طور متوسط بر سر هر فلسطینی ساکن باریکه غزه ۳۶ کیلوگرم بمب و موشک ریخته است که یک رکورد جهانی از وحشی‌گری به حساب می‌آید و در قیاس با جنایات سفاک ترین رژیم‌های تاریخ بشر بی‌سابقه است.

کنعانی گفت:  برخی دیگر از کشورهای اروپایی و غربی که آنها نیز خود را همانند دولت آمریکا پرچمدار دفاع از ‎حقوق بشر در سطح جهانی و حامی اجرای کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی معرفی می‌کنند، با ارسال انواع بمب‌ها و تسلیحات مرگبار، به تقویت نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی  در یازده ماه گذشته کمک کرده‌اند.

وی افزود: تردیدی نیست که ادامه ارسال تسلیحات و تقویت ماشین نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی توسط آمریکا و برخی کشورهای غربی، مغایر با تعهدات روشن جامعه جهانی برای جلوگیری و مجازات عاملان نسل‌کُشی مطابق با کنوانسیون نسل‌کُشی ۱۹۴۸ است که بر اساس آن کشورها مسئولیت‌های روشنی برای جلوگیری از نسل‌کُشی، مجازات عاملان و به تبع آن کسب اطمینان از عدم استفاده از تسلیحات آنها برای ارتکاب نسل‌کُشی دارند.

کنعانی: صدای شکسته شدن استخوان‌های صهیونیسم بلندتر شده است

کنعانی: آمریکا نمی تواند بر سابقه سیاه خود سرپوش بگذارد

کلیدواژه