دریادار سیاری: برای تأمین امنیت غرب آسیا نیازی به کشور‌های فرامنطقه‌ای نیست
(last modified 1403-06-22T04:38:04+00:00 )
سنبله 22, 1403 09:08 Asia/Kabul
  • دریادار سیاری: برای تأمین امنیت غرب آسیا نیازی به کشور‌های فرامنطقه‌ای نیست
    دریادار سیاری: برای تأمین امنیت غرب آسیا نیازی به کشور‌های فرامنطقه‌ای نیست

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برای تأمین امنیت منطقه غرب آسیا نیازی به کشور‌های فرامنطقه ای نیست.

به گزارش رادیو دری، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان گسترش صلح و امنیت در میان کشور‌های همسایه، منطقه و تمامی جهان بوده و  بر موضوع تأمین امنیت دریانوردی در شمال اقیانوس هند، تنگه هرمز و باب‌المندب، با تمرکز بر انجام همکاری‌های نزدیک میان کشور‌های همسایه تأکید کرده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم فلسطین در باریکه غزه بر توقف هرچه سریع‌تر جنایات رژیم نسل کش اسرائیل تاکید کرد و ایفای حقوق به حقه مردم فلسطین را خواستار شد.

امیر دریادار «حبیب الله سیاری» رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در صدر هیاتی و بنا به دعوت مقامات عالی‌رتبه کشور چین، برای شرکت در اجلاس "صلح و امنیت جهانی" تهران را به مقصد پکن ترک کرد.

اجلاس "صلح و امنیت جهانی" با شرکت حدود ۵۰۰ نفر از ۹۰ کشور جهان، به منظور مقابله با سلطه‌گری و برتری‌طلبی نظام استکبار جهانی و با هدف انتقال این پیام که برخلاف نظام تک‌قطبی مدنظر استکبار جهانی، آینده نظام بین‌الملل و الگوی همکاری کشور‌های جهان، مبتنی بر نظام چندقطبی خواهد بود برگزار می‌شود.

امنیت و ثبات کشورهای همسایه و منطقه، امنیت ایران است

کلیدواژه