تجلیل از دو شاعر افغانستانی و ایرانی در همایش «زبان فارسی و جغرافیای شاهنامه» در مشهد
(last modified 1403-07-02T04:28:13+00:00 )
میزان 02, 1403 08:58 Asia/Kabul

همزمان با بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی، در همایش «زبان فارسی و جغرافیای شاهنامه» در مشهد از خدمات ادبی دو شاعر افغانستانی و ایرانی تجلیل شد.

به گزارش غزل حسین زاده خبرنگار رادیو دری، در این همایش که در فرهنگسرای فردوسی جهاددانشگاهی مشهد برگزار شد، از فعالیت های ادبی مجید نظافت‌ یزدی شاعر پیشکسوت ایرانی  و ابوطالب مظفری از شاعران نامدار افغانستانی تجلیل شد.

همچنین رونمایی ازکتاب شعر «مقاومت خراسان» که به‌کوشش سعید حیدری گردآوری شده است، از دیگر بخش های ویژه این مراسم بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی در این مراسم گفت: روز شعر و ادب فارسی، بهانه ای است  تا از زحمات استاد مجید نظافت و استاد ابوطالب مظفری، که عمر خود را صرف شعر و ادبیات فارسی کرده اند قدردانی کنیم.

محمد حسین زاده افزود: زبان فارسی، زبانی است که مرز ندارد و ارتباط ما با کشورهای دیگر از جمله افغانستان و تاجیکستان به زبان فارسی گره خورده است.

او اضافه کرد:  شاعران افغانستانی و ایرانی در کنار هم می‌نشینند و با روابطه‌ای دوستانه و برادرانه برای احیای زبان فارسی تلاش می‌کنند.

محمدکاظم کاظمی شاعر و پژوهشگر افغانستانی نیز در این نشست با توصیف ابعاد شخصیتی سید ابوطالب مظفری گفت: مظفری یکی از شاعران تراز اول افغانستان است و در دو دهه گذشته شاعران جوان زیاد دیگری را نیز پرورش داده است که امروز آنها نیز در شعر فارسی خوش درخشیده اند.

ابوطالب مظفری در جشنواره جهانی شعر آیینی خوش درخشید

 

معرفی استاد ابوطالب مظفری، شاعر، نویسنده و پژوهشگر افغانستانی

کلیدواژه