هشدار ایران به حامیان رژیم صهیونیستی؛  مسئولیت عواقب حملات به لبنان با آمریکا است
(last modified 1403-07-04T04:20:40+00:00 )
میزان 04, 1403 08:50 Asia/Kabul
  • هشدار ایران به حامیان رژیم صهیونیستی؛  مسئولیت عواقب حملات به لبنان با آمریکا است
    هشدار ایران به حامیان رژیم صهیونیستی؛  مسئولیت عواقب حملات به لبنان با آمریکا است

وزیر امورخارجه ایران با هشدار نسبت به وقوع یک جنگ گسترده در منطقه گفت: چنانچه آمریکا و  دیگر دوستان رژیم صهیونیستی حملات آن رژیم را متوقف نکنند باید مسئولیت عواقب آن را بپذیرند.

به گزارش رادیو دری، «سید عباس عراقچی»  وزیر امورخارجه ایران در دیدار «آنتونیو تایانی» وزیر امورخارجه ایتالیا در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با تاکید بر استیصال رژیم صهیونیستی و شکست در دستیابی به هیچ یک از اهداف خود در باریکه غزه، علی‌رغم حدود یک سال کشتار وحشیانه افزود: نباید اجازه داد رژیم نسل کش اسرائیل جنگ را به تمامی منطقه گسترش دهد تا خود را از استیصال نجات دهد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به درخواست ایتالیا و برخی کشورهای دیگر برای آتش‌بس فوری در لبنان گفت: این برعهده حامیان رژیم صهیونیستی است که آن رژیم را به توقف حملات وحشیانه خود که ثمره آن تاکنون شهادت صدها نفر از جمله ده‌ها کودک بوده است، وادار سازند.

وزیر امورخارجه ایتالیا نیز  با اشاره وخامت اوضاع در جنوب لبنان بر تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از جنگ و برقراری آتش‌بس تاکید کرد.

ارتش رژیم نسل کش اسرائیل از روز گذشته (دوشنبه) حملات گسترده ای را به مناطق مختلف جنوب لبنان آغاز کرد و بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط وزارت بهداشت لبنان ۵۵۸ نفر شهید و حدود هزار و ۸۳۵  نفر مجروح شدند.

براساس اعلام وزارت بهداشت لبنان ۳۵ نفر از شهدا کودک و ۵۸ نفر از آنها زن هستند.

رژیم غاصب اسرائیل همچنین در عملیات تروریستی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۷ و ۱۸ سپتامبر) با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دست‌کم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از چهارهزارنفر را زخمی کرد.

حملات وحشیانه صهیونیستها به لبنان؛ بیش از ۵۵۰ شهید در ۲۴ ساعت

کلیدواژه