میزان 04, 1403 15:06 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب: مقاومت فلسطین و حزب الله لبنان پیروز میدان هستند
    رهبر معظم انقلاب: مقاومت فلسطین و حزب الله لبنان پیروز میدان هستند

رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت تاکید کردند: جبهه مقاومت فلسطین و حزب الله لبنان، پیروز میدان هستند.

به گزارش رادیو دری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز چهارشنبه در دیدار هزاران نفر از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت، با اشاره شرایط کنونی منطقه و جنایات رژیم صهیونی در غزه و لبنان، مجاهدت و ایستادگی نیروهای جبهه مقاومت در فلسطین و حزب‌الله در لبنان را از جنس جهاد فی سبیل‌الله در دوران دفاع مقدس خواندند و تاکید کردند: به‌رغم حوادث تلخ و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه، کرانه باختری و لبنان، تاکنون پیروز صحنه طرفِ جهاد فی سبیل الله بوده است و به توفیق الهی پیروز نهایی این صحنه، جبهه مقاومت و حزب‌الله لبنان خواهند بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی وقایع کنونی را از جنس وقایع دوران دفاع مقدس و مصداق جهاد فی سبیل الله خواندند و گفتند: یک کشور اسلامی یعنی فلسطین به دست خبیث‌ترین کفّار عالم غصب شده و حکم قطعی و شرعی این است که همه تلاش کنند فلسطین و مسجدالاقصی را به صاحبان اصلی آن بازگردانند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: حزب‌الله لبنان که به خاطر غزه، سینه خود را سپر کرده است و در معرض حوادث تلخ قرار می‌گیرد، در حال جهاد فی سبیل الله است.

ایشان با اشاره به شباهت دیگر این نبرد با جنگ هشت ساله تحمیلی گفتند: در این نبرد، دشمن کافر و خبیث از بیشترین تجهیزات برخوردار است و آمریکا نیز پشت سر او قرار دارد و ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه از اقدامات صهیونیست‌ها اطلاعی ندارند و دخالتی در موضوع ندارند، خلاف واقع است.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به برخورداری دشمن صهیونیستی از پول، سلاح و تبلیغات جهانی اظهار کردند: تجهیزات و امکانات طرف مؤمن و مجاهد بسیار ناچیزتر از طرف مقابل است، اما طرف پیروز، مجاهد فی سبیل الله یعنی مقاومت فلسطین و حزب الله لبنان است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دلیل پیروز بودن جبهه مقاومت را اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونی در کشتار وسیع بی‌گناهان و زنان و کودکان و بمباران مدارس و بیمارستان‌ها دانستند و افزودند: اگر رژیم صهیونستی توانسته بود نیروهای مبارز را چه در غزه و کرانه باختری و چه در لبنان شکست دهد، به این شکل از جنایت برای تظاهر به غلبه و برتری، احتیاج نداشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین ضمن تبیین دلایل چرایی آغاز جنگ تحمیلی، به دو عامل «سخن نو» و «جاذبه‌های» جمهوری اسلامی در مقابل نظم فاسد و باطل حاکم بر جهان اشاره کردند و گفتند: دفاع مقدس علاوه بر دفاع ارزشمند از وطن، دفاع از دین و جهاد فی سبیل‌الله بود که اسلام را زنده و ملت ایران را عزیز و روح معنوی را در کشور ترویج کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین علت آغاز جنگ علیه ملت ایران در سال ۱۳۵۹ تصریح کردند: انگیزه حمله به مرزهای ایران مخصوص صدام و حزب بعث نبود، بلکه سردمداران نظم جهانی آن روز یعنی آمریکا و شوروی و دنباله‌روهای آنها هم انگیزه زیادی برای تهاجم داشتند.

ایشان، دلیل دشمنی ابرقدرت‌ها با انقلاب مردمی بی‌نظیر ایران را غیرقابل تحمل بودن تفکر نوین و پیام این انقلاب برای آنها دانستند و افزودند: علت خصومت آنها این بود که انقلاب اسلامی یک فریاد صریح علیه نظم باطل و ویرانگر حاکم بر جهان و نظام سلطه یعنی تقسیم دنیا به سلطه‌گر و سلطه‌پذیر و تحمیل فرهنگ و نظر سلطه‌گران به سایر کشورها بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه به برکت ایستادگی و حضور ملت ایران در عرصه‌های مختلف، جرأت حمله به مرزهای ایران وجود ندارد افزودند: آنها امروز به شکل دیگری مشغول موذی‌گری و عناد هستند و باید از بن دندان درک کرد که علت خصومت‌ها، بهانه‌هایی همچون انرژی هسته‌ای و حقوق بشر و حقوق زن نیست، بلکه آنها با سخن نوی جمهوری اسلامی در مقابل نظم فاسد جهانی،مخالف هستند و تا وقتی که مردم و نظام اسلامی حرف زور آنها را قبول نکنند،دفاع این مخالفت‌ها برطرف نمی‌شود که البته حرف زور آنها را قبول هم نخواهیم کرد.

ایشان علاوه بر جاذبه سیاسی نظام اسلامی یعنی ایستادگی آن در مقابل نظام غلط جهانی، جاذبه معنوی آن یعنی ایمان الهی را هم در جذب ملت‌ها و جوانان کشورهای دنیا و وحشت سلطه‌گران مؤثر دانستند.

رهبر معظم انقلاب: موضوع فلسطین، قلب مسائل دنیای اسلام و امت اسلامی است

رهبر معظم انقلاب اسلامی: فلسطین باید به مردم آن برگردد

کلیدواژه