ایران پاسخ قاطع شورای امنیت به تجاوزهای اسرائیل ضد غزه و لبنان را خواستار شد
(last modified 1403-07-05T08:07:36+00:00 )
میزان 05, 1403 12:37 Asia/Kabul
  • ایران پاسخ قاطع شورای امنیت به تجاوزهای اسرائیل ضد غزه و لبنان را خواستار شد
    ایران پاسخ قاطع شورای امنیت به تجاوزهای اسرائیل ضد غزه و لبنان را خواستار شد

وزیر امور خارجه ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: شورای امنیت باید قاطعانه به تجاوزها و جنایات رژیم اسرائیل ضد باریکه غزه و لبنان پاسخ دهد.

به گزارش رادیو دری، «سید عباس عراقچی» وزیر امورخارجه ایران بامداد پنجشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با بیان اینکه این شورا باید مسئولیت حقوقی حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را برعهده بگیرد، افزود: اگر این اتفاق نیفتد، منطقه در خطر جنگ و درگیری تمام‌عیار است.

عراقچی تاکید کرد، حامیان و توانمندسازان رژیم اسرائیل، به‌ویژه آمریکا و بریتانیا، مسئولیت حقوقی و اخلاقی دارند که قبل از اینکه خیلی دیر شود، مانع ادامه تجاوز رژیم اشغالگر اسرائیل شوند.

وزیرامور خارجه ایران تصریح کرد، جنایات و نسل‌کشی رژیم اشغالگر آپارتاید نباید بدون مجازات باقی بماند، چرا که این مصونیت رژیم را جسور کرده تا به الگوهای جنایات جنگی، به جنایت ضد بشریت و نسل‌کشی ادامه دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد، جهان نظاره‌گر است و تاریخ، شورای امنیت را با توجه به اقداماتی که امروز انجام می‌دهد یا نمی‌دهد، قضاوت خواهد کرد.

وزیر امورخارجه ایران افزود: بدون آتش‌بس در باریکه غزه، هیچ تضمینی برای صلح در منطقه وجود نخواهد داشت و جامعه بین‌المللی نباید در این باره سکوت اختیار کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران گفت: رژیم آپارتاید اسرائیل در ادامه قساوت‌های خود در فلسطین اشغالی، اکنون جنگی ناعادلانه و تجاوزکارانه ضد لبنان به راه انداخته و مردم بی‌گناه را در سراسر مرز و در عمق خاک لبنان هدف قرار می دهد.

وزیر امورخارجه ایران خطاب به ریاست شورای امنیت سازمان ملل متحد افزود: جنگ نسل‌کشی مداوم ضد مردم فلسطین در باریکه غزه، تجاوز بی‌دلیل به سوریه و لبنان، حمله تروریستی به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و ترور رهبر سیاسی حماس در تهران، همگی نشانگر ماهیت واقعی رژیم اسرائیل به‌عنوان یک نهاد تروریستی است که هیچ ارزشی برای صلح و حقوق بشر قائل نیست.

هشدار سازمان ملل درباره سوءاستفاده از وسایل غیرنظامی برای مقاصد تروریستی

کلیدواژه