ایران در پی جنایات مداوم اسرائیل​​​​​​​ خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای امنیت شد
(last modified 1403-07-08T06:00:13+00:00 )
میزان 08, 1403 10:30 Asia/Kabul
  • ایران در پی جنایات مداوم اسرائیل​​​​​​​ خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای امنیت شد
    ایران در پی جنایات مداوم اسرائیل​​​​​​​ خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای امنیت شد

سفیر ایران در سازمان ملل متحد برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت را برای رسیدگی به تجاوزات تروریستی رژیم صهیونیستی و جنایات مداوم این رژیم جنگ طلب در لبنان و سراسر منطقه خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، «امیر سعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با ارسال نامه ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و «ساموئل زبوگار» رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد با محکوم کردن جنایات بزدلانه و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی تصریح کرد، این جنایات، تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی محسوب می‌شود و کل منطقه را به سوی فاجعه‌ای تمام‌عیار سوق می‌دهد.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: شورای امنیت باید رژیم اسرائیل را مجبور کند تا فوراً به اقدامات تجاوزکارانه و جنایات فجیع خود در غزه و لبنان پایان دهد و به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد عمل کند.

ایروانی افزود: یک سال است که رژیم اسرائیل با بی‌کیفرمانیِ تمام مرتکب نسل‌کشی، جنایات جنگی و جنایات ضد بشریت در باریکه غزه شده است در حالی که شورای امنیت سازمان ملل به‌دلیل کارشکنی آمریکا در اتخاذ تصمیم مؤثر توسط این نهاد فلج شده است.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با اشاره به سابقه تاریک رژیم صهیونیستی در تجاوزات تروریستی ضد اماکن دیپلماتیک، از جمله حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق (۱ آوریل ۲۰۲۴) تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران در دفاع از منافع ملی و امنیتی حیاتی خود، طبق حقوق بین‌الملل، از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

رژیم صهیونیستی پس از حدود یکسال جنایت و جنگ در باریکه غزه، از دوشنبه گذشته جنایت‌های خود را به لبنان گسترش داده است و در جدیدترین جنایت خود روز جمعه 6 میزان و در پی بمباران ضاحیه، جنوب بیروت، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان را به شهادت رساند.

همچنین در جریان بمباران روز شنبه رژیم نسل کش اسرائیل به جنوب بیروت «نبیل قاووق»، معاون شورای اجرایی حزب الله به شهادت رسید.

براساس اعلام وزارت بهداشت لبنان، در نتیجه حملات گسترده ارتش رژیم جنایتکار اسرائیل به لبنان، از هفته گذشته تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر شهید و دستکم دو هزار و ۶۰۰ نفر زخمی شدند.

دبیرکل حزب الله لبنان به شهادت رسید

کلیدواژه