ایروانی: حملات موشکی ایران، پاسخی ضروری و متناسب به اقدامات تجاوزگرانه و تروریستی اسرائیل بود
(last modified 1403-07-12T06:47:54+00:00 )
میزان 12, 1403 11:17 Asia/Kabul
  • ایروانی: حملات موشکی ایران، پاسخی ضروری و متناسب به اقدامات تجاوزگرانه و تروریستی اسرائیل بود
    ایروانی: حملات موشکی ایران، پاسخی ضروری و متناسب به اقدامات تجاوزگرانه و تروریستی اسرائیل بود

 سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: حملات موشکی جمهوری اسلامی ایران به رژیم نسل کش اسرائیل پاسخی ضروری و متناسب با اقدامات تجاوزگرانه و تروریستی این رژیم در دو ماه گذشته بوده است.

به گزارش رادیو دری، «امیر سعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست اضطراری شورای امنیت درباره تحولات منطقه غرب آسیا افزود: استناد جمهوری اسلامی ایران به حق دفاع مشروع آن‌هم پس از یک دوره طولانی خویشتن‌داری، بیانگر رویکرد مسئولانه ایران در قبال صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی برای صلح یا آتش‌بس در باریکه غزه برنامه ای ندارد، تصریح کرد، حمایت بی‌دریغ آمریکا، بریتانیا و برخی دیگر از کشورهای غربی از رژیم اسرائیل، به این رژیم تروریستی متجاوز برای انجام هر نوع رفتار شریرانه، مجوز داده است.

ایروانی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی به تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی تبدیل شده است، تنها راه جلوگیری از تشدید بیشتر وضعیت بحرانی را توقف جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه و لبنان عنوان کرد.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد با بیان اینکه تجربه نشان داده که رژیم اسرائیل تنها زبان زور را می‌فهمد، گفت: دیپلماسی بارها شکست خورده است، زیرا رژیم اسرائیل خویشتن‌داری را نه به‌عنوان نشانه حسن نیت، بلکه به‌عنوان ضعفی برای بهره‌برداری تلقی می‌کند.

ایروانی تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران به‌شدت نسبت به هرگونه اقدام تجاوزکارانه بیشتر از سوی رژیم تروریستی اسرائیل علیه امنیت ملی و منافع حیاتی خود هشدار می‌دهد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه جنگ‌طلبی رژیم اسرائیل به حمایت نظامی و پشتیبانی سیاسی آمریکا وابسته است، افزود: آمریکا از هفتم اکتبر گذشته تاکنون آن‌قدر سلاح به رژیم اسرائیل ارسال کرده که پنتاگون برای تحویل تجهیزات با مشکل در تأمین هواپیماهای باری کافی مواجه شده است.

ایروانی: ایران برای پاسخ قاطع به تجاوز اسرائیل تردید نخواهد کرد

کلیدواژه