بشار اسد: وعده صادق 2 نشان داد محور مقاومت می‌تواند بازدارندگی را به دشمن تحمیل کند
(last modified 1403-07-14T13:26:15+00:00 )
میزان 14, 1403 17:56 Asia/Kabul

رئیس‌جمهور سوریه در دیدار وزیر خارجه ایران، پاسخ تهران به تجاوزات رژیم صهیونیستی را پاسخی محکم و درس آموز برای این رژیم خواند.

به گزارش رادیو دری، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در صدر یک هیأت ارشد سیاسی در دمشق به سر می‌برد با رئیس جمهور و نخست وزیر سوریه دیدار کرد.

بشار اسد رئیس‌ جمهور سوریه در دیدار سیدعباس عراقچی وزیر خارجه ایران گفت: «پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی، پاسخی محکم بود و درسی به این رژیم داد که محور مقاومت قادر به تحمیل بازدارندگی به دشمن است».

اسد در این دیدار بر اهمیت رابطه راهبردی بین سوریه و ایران تأکید کرد و این رابطه را برای مقابله با چالش‌ها و تهدیدات منطقه‌ای «به‌ویژه در برابر ادامه اشغالگری اسرائیل در اراضی عربی و ارتکاب جنایات روزانه علیه غیرنظامیان در لبنان، فلسطین و سوریه» حیاتی دانست.

بشار اسد تأکید کرد: مقاومت در برابر هرگونه اشغال، تجاوز و کشتار جمعی یک حق مشروع است و مقاومت با توجه به استقبال مردم از آن و اعتقاد به آن قدرتمند است.

رئیس جمهور سوریه همچنین با اشاره به پاسخ موشکی ایران در عملیات وعده صادق 2 گفت: پاسخ ایران به تجاوزات و حملات مکرر رژیم صهیونیستی علیه ملت‌های منطقه و حاکمیت کشورهایشان، پاسخی محکم بود و درسی به این رژیم داد که محور مقاومت قادر به تحمیل بازدارندگی به دشمن است و می‌تواند نقشه‌هایش را خنثی کند و به لطف اراده و همبستگی حامیانش قوی و استوار باقی خواهد ماند.

اسد همچنین تاکید کرد: تنها راه حل موجود برای اسرائیل توقف کشتار و ریختن خون مردم بیگناه و بازگرداندن حقوق مشروع به صاحبان آن‌هاست.

طبق بیانیه ریاست جمهوری سوریه، بشار اسد و عراقچی همچنین راه‌های توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان و اهمیت حمایت و کمک به برادران لبنانی با توجه به آوارگی گسترده ناشی از تجاوزات را مورد بررسی قرار دادند.

عراقچی نیز در این دیدار با تاکید بر اعتماد به قدرت مقاومت در لبنان و فلسطین برای ایستادگی در برابر ماشین تخریب و کشتار اسرائیل، بر لزوم هماهنگی با همه کشورهای حامی برای توقف این تجاوز تاکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با دکتر محمد غازی الجلالی نخست وزیر سوریه نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. 

وزیر امور خارجه ایران وارد سوریه شد

کلیدواژه