دلو 24, 1395 13:05 Asia/Kabul
  • روحانی : انقلاب اسلامی ایران بدون تکیه به اردوگاه شرق و غرب پیروز شد

رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز ( یکشنبه ) در جشنواره فارابی در تهران گفت ، بزرگترین مسوولیت حل معضلات جامعه بر عهده علوم انسانی است.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه  در هشتمین جشنواره بین المللی فارابی و تجلیل از 33 برگزیده این جشنواره در تهران، به تاثیر مهم اندیشمندان علوم انسانی در حل مشکلات جامعه اشاره کرد و افزود: وظیفه علوم تنها شناخت و تغییر نیست، بلکه هدایت و تعالی جامعه است و رسالت بزرگ عالمان و فرهیختگان به تعادل و تعالی رساندن جامعه است.

روحانی با اشاره به برگزاری بیش از 34 انتخابات پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آن را از افتخارات نظام اسلامی دانست و گفت: فرهیختگان و اندیشمندان باید انقلاب اسلامی را بازخوانی و برای اصلاح جامعه تلاش کنند.

رئیس قوه مجریه ایران با بیان این که انقلاب اسلامی ایران بدون تکیه بر اردوگاه شرق و غرب به پیروزی رسیده است، همه دانشمندان، نخبگان و فرهیختگان علوم انسانی و اسلامی را به بازخوانی، تبیین و تفسیر ابعاد مختلف انقلاب بزرگ و شکوهمند ملت ایران فرا خواند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: اگر جامعه شناسی دقیق امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نبود، انقلاب اسلامی در برابر یک قدرت بزرگ منطقه‌ای که از پشتیبانی اکثر قدرت‌های بزرگ جهانی برخوردار بود، به پیروزی نمی رسید.

روحانی در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره بین المللی فارابی از 33 برگزیده این جشنواره در بخش های مختلف قدردانی کرد.


 

 

کلیدواژه