مشاور ظریف: استفاده روسیه از پایگاه نوژه در مبارزه با تروریسم مهم است
(last modified 1396-01-09T12:21:43+00:00 )
حمل 09, 1396 16:51 Asia/Kabul
  • مشاور ظریف: استفاده روسیه از پایگاه نوژه در مبارزه با تروریسم مهم است

مشاور وزیر خارجه ایران گفت: استفاده روسیه از پایگاه هوای «نوژه» همدان در غرب ایران در سرنوشت مبارزه با تروریسم در سوریه بسیار تعیین کننده است.

«حسین شیخ الاسلام» مشاور وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری میزان؛ افزود: استفاده روسیه از پایگاه هوایی نوژه در همدان برای حمله به مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه کار منطقی است، چرا که این اقدام در سرنوشت مبارزه با تروریسم در سوریه تعیین کننده است.

شیخ الاسلام با تاکید بر این که ایران تاکنون پایگاهی به روسیه نداده و نخواهد داد تصریح کرد: ایران فقط به هواپیماهای راهبردی روسیه اجازه داده است تا از پایگاه نوژه برای هدف قرار دادن مواضع تروریست‌ها در سوریه استفاده کنند.

شیخ الاسلام شرط ایران برای استفاده روسیه از پایگاه هوایی نوژه را هماهنگی با ایران برای هدف قراردادن مواضع تروریست‌ها در سوریه اعلام کرد و گفت: روسیه با توافق ایران و سوریه هدف‌ها را انتخاب کرده و می‌زند و اینگونه ایران توانایی بمباران را در اختیار خودش قرار داده است.

مشاور وزیر خارجه ایران تاکید کرد: حضور روسیه در سوریه اثرات خوبی را به همراه داشته است و مسکو تا شکست کامل تروریست‌ها در کنار ایران و مردم سوریه خواهد ماند.

در همین حال، «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران روز سه‌شنبه در گفت وگو با رویترز گفت: روسیه می‌تواند به «طور موردی» از تاسیسات دفاعی ایران برای حمله به مواضع تروریست‌ها در سوریه استفاده کند.

 

کلیدواژه