ثور 07, 1396 08:14 Asia/Kabul
  • شهادت 10 مرزبان جمهوری اسلامی ایران در درگیری با اشرار/ گروهک تروریستی «جیش‌الظلم» مسوول حمله تروریستی «میرجاوه»

در درگیری مرزبانان ولایت سیستان و بلوچستان (جنوب شرق ایران) با اشرار مسلح، 10 نفر از مأموران نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، چهارشنبه شب در پی کمین تروریست‌ها در نقطه صفر مرزی ایران با پاکستان، ۱۰ نفر از مرزبانان  منطقه «میرجاوه» ولایت سیستان و بلوچستان ایران حین گشت‌زنی ‌به شهادت رسیدند.

در این حمله تروریستی که گروهک تکفیری‌ «جیش‌الظلم» مسئولیت آن را برعهده گرفت، هشت نفر از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران  در دم به شهادت رسیدند  و دو نفر دیگر نیز پس از انتقال به بیمارستان شهید شدند.

 سردار «سعید منتظرالمهدی» سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، چهارشنبه شب با اعلام این که شلیک‌ها به سمت مرزبانان ایران از داخل خاک پاکستان انجام شده است، تاکید کرد؛ مسوولیت این اقدم تروریستی  بر عهده دولت پاکستان است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان (مرکز ولایت سیستان و بلوچستان) نیز با تائید شهادت 10 نفر از ماموران مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: حال تنها مجروح این حادثه وخیم گزارش شده است.

«موحدی‌راد» افزود: نیروهای مرزبانی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران  در حال بررسی حادثه و پیگیری آن هستند.

اشرار مسلح و مزدور در چند سال اخیر با اجرای عملیات تروریستی از داخل خاک پاکستان، تعدادی از شهروندان و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران را در مناطق مرزی ولایت سیستان و بلوچستان به شهادت رسانده اند.

کلیدواژه