گزارش خبری؛ پیام تبریک سران و شخصیت های کشورهای جهان به حسن روحانی
(last modified 1396-02-31T03:05:34+00:00 )
ثور 31, 1396 07:35 Asia/Kabul
  •  گزارش خبری؛ پیام تبریک سران و شخصیت های کشورهای جهان به حسن روحانی

سران و شخصیت های کشورهای جهان با ارسال پیام های جداگانه ای انتخاب مجدد «حسن روحانی» را به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران تبریک گفتند.

«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه روز شنبه در پیامی به «حسن روحانی» رئیس جمهوری منتخب ایران، ضمن تبریک پیروزی وی در انتخابات 19 مه، انتخابات ریاست جمهوری ایران را الگویی برای جهان دانست و برای دولت و ملت ایران موفقیت، عزت و سربلندی بیشتر آرزو و بر ادامه همکاری میان ایران و سوریه در راستای تقویت امنیت و ثبات دو کشور، منطقه و جهان تاکید کرد.

«شیخ صباح احمد جابر صباح» امیر کویت  نیز در پیامی به روحانی، ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی برای دولت و ملت ایران ابراز امیدواری کرد: روابط دو کشور روز به روز، توسعه و گسترش یابد.

«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین هم در پیامی پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری تبریک را گفت و افزود: با توجه به تلاش های دو کشور، مناسبات چین و ایران گسترش بسیار چشمگیری داشته است و این روند مثبت، همچنان با حضور مقام ها و ملت های دو کشور ادامه خواهد یافت.

«سلطان قابوس بن سعید» پادشاه عمان نیز پس از اعلام رسمی پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران، با ارسال پیامی ضمن تبریک پیروزی وی در انتخابات 29 ثور، بر روابط تنگاتنگ ایران و عمان و لزوم گسترش آن در همه زمینه ها تاکید کرد.«محمد نواز شریف» نخست وزیر پاکستان هم روز شنبه در پیامی، ضمن تبریک پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران، تمایل خود را برای همکاری ادامه دار با رئیس جمهوری ایران با هدف تقویت همکاری های بین دو کشور در زمینه های مختلف ازجمله ایجاد مناسبات اقتصادی و تلاش در جهت ثبات، صلح و پیشرفت منطقه اعلام کرد.

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند نیز در پیامی ضمن تبریک پیروزی روحانی در انتخابات ایران اعلام کرد: هند به تقویت رابطه با ایران متعهد است.

«پائولو جنتیلونی» نخست وزیر ایتالیا و «بورگه برنده» وزیر خارجه نروژ هم در پیام هایی جداگانه پیروزی حسن روحانی در انتخابات ایران را به وی تبریک گفتند.

«بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس نیز روز شنبه در اظهاراتی، پیروزی حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و بر گسترش همکاری های دو کشور در پیشبرد برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) تاکید کرد.

رئیس جهموری فرانسه هم در پیامی، پیروزی «حسن روحانی» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی و ملت ایران تبریک گفت.

«امانوئل مکرون» در این پیام، خواهان تقویت روابط اقتصادی، علمی و فرهنگی فرانسه و ایران شد.

رئیس جمهوری جدید فرانسه هچنین تاکید کرد، پاریس بر اجرای برجام تاکید دارد.

«نیکلاووس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در پیامی با تبریک انتخاب مجدد حسن روحانی به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران، خاطر نشان کرد روز جمعه شاهد نمایش قدرت مردمی بودیم که به جهانیان نشان داد، ایرانیان با وجود تحریم های غیرقانونی و ناعادلانه امریکا همچنان به روند سازندگی و پیشرفت کشورشان ادامه می دهند.

مادورو ایرانیان را مردمی صلح جو معرفی و تصریح کرد، دولت و مردم ونزوئلا علاوه بر ابراز مجدد دوستی و علاقه به دولت و مردم ایران، خواهان افزایش همکاری های ونزوئلا و ایران هستند.

«نورسلطان نظربایف»، رئیس‌جمهور قزاقستان، نیز با ارسال پیامی برای «حسن روحانی»، انتخاب مجدد وی را به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران، تبریک گفت.

وزیر خارجه آلمان نیز پیروزی «حسن روحانی» در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را به وی تبریک گفت.

«زیگمار گابریل» در این پیام تصریح کرد، آلمان خواهان ادامه و تقویت روابط‌ با جمهوری اسلامی ایران  در زمینه های اقتصادی و علمی و فرهنگی است.

"میشل عون" رئیس جمهور لبنان روز شنبه در پیامی با تبریک انتخاب مجدد روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران اعلام کرد: جهان به دنبال پیگیری رویکرد مذاکره ای است که جمهوری اسلامی ایران در چارچوب تامین امنیت و ثبات منطقه ، همه را به آن دعوت می کند.

سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان نیز در پیام تبریک خود به "حسن روحانی"برای انتخاب مجدد به سمت ریاست جمهوری ایران تاکید کرد :  مشارکت گسترده و با بصیرت مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری دیروز (جمعه)،بزرگی ،آزادی و آگاهی مردم این کشور را باردیگر به جهانیان ثابت کرد.

شیخ "عبدالامیر قبلان "رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نیز درپیامی برگزاری باشکوه انتخابات ریاست جمهوری درایران را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران تبریک گفت و تاکید کرد: این انتخابات نشان دهنده انعطاف سیاسی و فراهم بودن زمینه های آزادی و امنیت برای ملت ایران در انتخاب رییس جمهور است.

همچنین در پیامی که امروز «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان برای رییس جمهوری ایران ارسال کرد آمده است: جشن بزرگ دموکراسی که جمهوری اسلامی ایران دیروز شاهد آن بود و مشارکت گسترده مردم ، ملت لبنان را نیز خرسند کرده است.

جنبش امل لبنان نیز درپیامی برگزاری باشکوه انتخابات ایران را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم ایران تبریک گفت و افزود: این انتخابات در اوج آزادی و به شیوه ای متمدنانه و شفاف برگزار شد و این نشان دهنده هوشیاری ملت و  سطح عالی دموکراسی در ایران به شمار می آید..

"فواد معصوم" رییس جمهوری عراق نیز در پیام تبریک خود به حسن روحانی برای پیروزی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ،برای مردم ایران آرزوی پیشرفت و موفقیت بیشتر کرد.

همچنین سید "عمار حکیم " رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق در پیامی با تبریک برگزاری انتخابات گسترده و موفقیت آمیز ریاست جمهوری در ایران ابراز امیدواری کرد: در دوران ریاست جمهوری روحانی در 4 سال آینده،همکاریهای دوکشور در زمینه های مختلف به ویژه تحقق صلح و امنیت در منطقه و جهان گسترش یابد.

بر اساس اعلام نتایج نهایی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران که روزجمعه در ایران و 102 کشور جهان برگزار شد، «حسن روحانی» نامزد این انتخابات با کسب بیش از 23 میلیون رای، بار دیگر رئیس جمهور ایران شد.

 

کلیدواژه