دعوت شورای نگهبان قانون اساسی ایران از مسلمانان برای همبستگی با مردم فلسطین
(last modified 1396-03-31T12:54:09+00:00 )
جوزا 31, 1396 17:24 Asia/Kabul
  •  دعوت شورای نگهبان قانون اساسی ایران از مسلمانان برای همبستگی با مردم فلسطین

شورای نگهبان قانون اساسی ایران با اعلام حمایت از مردم فلسطین و انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی ، امت اسلامی را به حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس فراخواند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نامگذاری شده است تا مسلمانان سراسر عالم، انزجار خود را از سیاستهای نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

شورای نگهبان قانون اساسی ایران روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: توطئه‌های مداوم استکبار جهانی چند سالی است که جهان اسلام را در فتنه قومی و مذهبی عمیقی فرو برده و با ایجاد اختلافات کاذب میان دولت های منطقه، اذهان مردم جهان را از مسئله فلسطین که باید مسئله اول جهان اسلام باشد به جنایات تکفیری‌های معطوف کرده است.

شورای نگهبان قانون اساسی ایران در این بیانیه‌ با نکوداشت روز جهانی قدس، تحقق وحدت آحاد امت‌ اسلامی و رها شدن آنان از آتش فتنه‌ها و همچنین پیروزی همه مظلومان و مستضعفان جهان در برابر قدرت‌های ظالم و مستکبر به ویژه مردم بحرین و یمن را آرزو کرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایران نیز در آستانه روز جهانی قدس، با صدور اطلاعیه ای این روز را روز نمایش «وحدت ، اتحاد و انسجام اسلام» و روز «مرگ رژیم اشغالگر قدس» توصیف کرد.

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین هم در بیانیه ای از مردم خواست تا با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس حمایت مستمر خود را از انتفاضه و مقاومت مردم فلسطین ابراز دارند.

 

کلیدواژه