سرطان 31, 1396 08:42 Asia/Kabul
  • حسن نیت ایران و بدعهدی امریکا در اجرای برجام جمع بندی نشست کمیسیون مشترک برجام

معاون وزیر امور خارجه و رئیس ایرانی ستاد پیگیری اجرای برنامه جامع اقدام مشترک «برجام»، جمع بندی نشست دیروز(جمعه) کمیسیون مشترک برجام مبنی بر لزوم اجرای کامل برجام با حسن نیت و در فضای سازنده را یک پیام بسیار قوی برای جهان دانست.

«سید عباس عراقچی» در پایان هشتمین نشست کمیسیون مشترک برجام در «وین» پایتخت اتریش در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به این که همه طرف ها از پایبندی ایران به برجام و همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی قدردانی کردند تصریح کرد، اعضای کمیسیون مشترک برجام بر اجرای کامل و با حسن نیت برجام و بر خودراری از هرگونه اقدامی که اجرای موفقیت آمیز برجام را خدشه دار می کند تاکید کردند.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک (بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) از جدی 1394 اجرایی شده است اما دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه همواره برجام را نقض می کند.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  با تاکید بر این که هیات ایرانی در این نشست  موارد نقض تعهدات طرف مقابل به خصوص طرف آمریکایی را یک به یک شرح داده است خاطر نشان کرد، تمامی طرف ها تاکید کردند برجام باید حفظ شود و در فضای سازنده و با حسن نیت چنان که در متن برجام آمده است اجرا شود.

«سید عباس عراقچی» افزود، «هلگا اشمید» هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام نیز ضمن قدردانی از اجرای تعهدات ایران تاکید کرد همه طرف ها باید به همه مفاد برجام با حسن نیت پایبند باشند.

نشست کمیسیون مشترک برجام هر سه ماه یک بار، برای بررسی روند اجرای برجام و رسیدگی به شکایت طرفین در شهر وین تشکیل می شود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا همواره بر خلاف مواضع طرف های دیگر برجام (بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه، چین و اتحادیه اروپا) تاکید کرده است: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، توافقی وحشتناک است.

 

کلیدواژه