اسد 12, 1396 08:50 Asia/Kabul
  • عراقچی: آمریکا برجام را نقض کرد/ ایران به تحریم های آمریکا پاسخ مناسب خواهد داد

رئیس ایرانی ستاد پیگیری اجرای برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» با تاکید بر این که تحریم های جدید آمریکا علیه ایران نقض «برجام» است خاطر نشان کرد، جمهوری اسلامی ایران به اقدامات خصمانه آمریکا پاسخ مناسب خواهد داد.

به گزارش رادیو دری، «سیدعباس عراقچی» چهارشنبه شب در گفت‌وگو با شبکه اول تلویزیون ایران با اشاره به این که آمریکا با اعمال تحریم های جدید علیه ایران به دنبال به حداقل رساندن منافع ایران از  برجام است تصریح کرد، واشنگتن از قدرتمندتر شدن جمهوری اسلامی ایران هراسان است.

معاون وزیر امور خارجه ایران، «برجام» را مانع بزرگی بر سر راه آمریکایی ها برای برگرداندن دوباره تحریم های سنگین علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله تحریم های نفتی دانست و گفت: واشنگتن با اعمال تحریم های جدید سعی می کند اجرای موفق برجام را تحت تاثیر قرار دهد.

عراقچی افزود، آمریکا امیدوار است با اعمال تحریم های جدید علیه اشخاص و شرکت های ایرانی، جمهوری اسلامی ایران را ترغیب کند از برجام خارج شود اما واشنگتن بداند ایران گرفتار سیاست های دولت آمریکا و ترامپ نخواهد شد.

عراقچی همچنین با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران همچنان در مقابل سیاست های سلطه طلبانه آمریکا خواهد ایستاد تصریح کرد، با امضای تحریم های ایران از سوی «دونالد ترامپ»، مجلس شواری اسلامی ایران نیز وارد نهایی کردن پیش نویسی که در همین زمینه تهیه کرده است خواهد شد.

طرح مقابله با اقدام‌های تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه در جلسه علنی 27 سرطان گذشته مجلس شورای اسلامی ایران با اکثریت آراء تصویب شد.

کنگره آمریکا هفته گذشته طرح جامع تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران را تصویب کرد. این مصوبه روز چهارشنبه با امضای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به قانون تبدیل و اجرایی شد.

اقدامات خصمانه واشنگتن علیه تهران در حالی است که به اذعان گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی، سازمان ملل و شورای امنیت، ایران همواره به تمامی تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده است.