اسد 25, 1396 18:06 Asia/Kabul
  •  آمریکا درباره برجام و نقش بی بدیل ایران در شکست تروریسم واقع بین باشد

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اظهارات ضدایرانی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، به مقام های این کشور توصیه کرد در مورد برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) و نقش بی بدیل ایران در مبارزه با تروریسم در خاورمیانه واقع بین باشد.

«هیتر نائورت»Heather Nauert  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: اقدام های ایران ثبات منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد که با روح توافقنامه هسته‌ ای نیز مغایرت دارد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز چهارشنبه گفت : ایران از نیات و اهداف مقامات مختلف آمریکا از تکرار اینگونه ادعاها و اتهامات بی پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی آگاه است.

قاسمی افزود: آمریکا علاقه چندانی به استقرار صلح و ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه و جهان و رضایتی از روند رو به زوال تروریسم در کشورهای عراق و سوریه ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین با اشاره به پایبندی تهران به برجام اظهار کرد: اثبات پایبندی ایران به روح و متن برجام بارها از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی و طرف های این توافق ،  تایید شده است.

قاسمی تصریح کرد: طرح ادعای نقض روح برجام توسط ایران از سوی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیش از هر چیز با هدف انحراف افکار عمومی بین المللی از اقدامات غیرسازنده و تحریک آمیزی است که بارها از سوی واشنگتن علیه تهران صورت گرفته و در راه انتفاع کامل ایران از منافع برجام کارشکنی کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: اقدام ها و رویکردی که دولت جدید آمریکا در ماه های گذشته در پیش گرفته است، بر خلاف صراحت متن برجام مبنی بر اجرای آن با حسن نیت و خودداری از اقداماتی است که مانع اجرای موفقیت آمیز این توافق بین المللی و چندجانبه می شود.

 

کلیدواژه