اسد 28, 1396 08:34 Asia/Kabul
  •  تشییع پیکر پاک 20 شهید گمنام دفاع مقدس و مدافع حرم در مشهد

آیین تشییع پیکر مطهر 19 نفر از شهیدان گمنام دوران دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم اهل بیت (ع)، عصر روز گدشته در مشهد (شمال شرق ایران) برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، این آیین باشکوه با حضور والی خراسان رضوی، خطیب جمعه اهواز (جنوب غرب ایران)، جمعی از مسئولان استانی و هزاران نفر از اقشار مختلف مردم مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام «میر احمدرضا حاجتی»، خطیب جمعه اهواز در سخنانی در این آیین با تجلیل از حماسه آفرینی شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم اهل بیت (ع) گفت: حضور جوانان پیرو اهل بیت (ع) در سوریه، موجب شکست نقشه های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه و ایجاد امنیت در کشورهای منطقه شده است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز پنجشنبه شب با اشاره به فداکاری و رشادت های مدافعان حرم اهل بیت (ع) تاکید کرد: اگر فداکاری های مدافعان حرم نبود نه تنها عراق و سوریه بلکه کل منطقه مورد صدمه تروریسم تکفیری قرار می گرفت.

بحران در سوریه از سال 1390  و در عراق از سال 1392 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان از جمله ترکیه برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شده است. نیروهای سوری و عراقی به کمک نیروهای محور مقاومت در ماه های اخیر توانسته اند ضربات سختی به تروریست ها وارد کنند.