سنبله 04, 1396 06:07 Asia/Kabul
  • پاریس مبهوت هنرنمایی پهلوان ایران / طلای 86 کیلوگرم کشتی آزاد جهان بر گردن «حسن یزدانی»

نماینده وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان در پاریس با پیروزی برابر حریف اسلواکی خود، مدال طلای این رقابت ها را بر گردن آویخت.

به گزارش رادیو دری،در مسابقات چهار وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمان جهان که از ظهر جمعه در پاریس پایتخت فرانسه آغاز شده است، حسن یزدانی نماینده جمهوری اسلامی ایران در وزن 86 کیلوگرم به مصاف حریفانش رفت و توانست با اقتدار مدال این وزن را از آن خود کند.

در وزن 86 کیلوگرم  34 نفر حضور داشتند و حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 12 بر 2 مقابل «عظمت دولت بیکوف»، نایب قهرمان آسیا از قزاقستان به پیروزی رسید. 

قهرمان المپیک 2016 ریو در دور سوم نیز با نتیجه 10 بر صفر «پیتر یانولوف»، دارنده مدال نقره بازی‌های اروپایی از مولداوی را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد. یزدانی در این مرحله هم با نتیجه 10 بر صفر از سد «آلکساندر گوستی‌یف»، نایب قهرمان اروپا از جمهوری آذربایجان گذشت و گام به نیمه‌نهایی وزن 86 گذاشت.

این پهلوان ایرانی برای حضور در فینال با نتیجه 4 بر صفر مقابل «ولادیسلاو والیف»، دارنده مدال طلای جوانان جهان از روسیه به پیروزی رسید و فینالیست شد.

یزدانی در دیدار نهایی نیز به مصاف «بوریس ماکویف» از اسلواکی رفت و در کم‌تر از سه دقیقه و با برتری 10 بر صفر این حریف قدرتمند خود را شکست داد و مدال طلا رقابت های کشتی آزاد جهان 2017 را بر گردن آویخت.

 

کلیدواژه