سنبله 09, 1396 07:28 Asia/Kabul
  • حزب الله عراق: ایران و حزب الله لبنان تنها حامیان عراق در جنگ با داعش هستند

سخنگوی گردان های حزب الله عراق تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان تنها حامیان عراق در رویارویی با گروه تروریستی داعش هستند.

«محمد محیی» روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین  خاطر نشان کرد، هنگامی که جامعه جهانی عراق را در مبارزه با تروریسم به حال خود رها کرد، جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان به یاری عراق شتافتند.

سخنگوی گردان های حزب الله عراق همچنین با بیان این که نبرد علیه  گروه تروریستی داعش یکپارچه است خواستار هماهنگی میان جبهه های نبرد در عمق خاک سوریه و عراق شد.

«محمد محیی» از مقامات عراقی نیز خواست در مقابل فشارهای  واشنگتن برای ایجاد پایگاه های آمریکایی در خاک عراق ایستادگی کنند.

گروه تروریستی داعش در سال 1393، با حمایت های مالی و نظامی آمریکا و هپیمانان غربی و عربی این کشور از جمله عربستان و ترکیه با حمله به عراق، بخش های وسیعی از مناطق شمالی و غربی این کشور را اشغال و جنایات بی شماری انجام داد. از آن زمان تاکنون ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای بسیج مردمی این کشور، نیروهای مقاومت و کمک های مستشاری جمهوری اسلامی ایران بیشتر این مناطق را از اشغال عناصر داعش آزاد  و عملا کار این گروه تروریستی را در عراق به پایان رسانده است.