امیرعبداللهیان: برگزاری همه پرسی در کردستان عراق بحران جدیدی را رقم می زند
(last modified 1396-06-14T12:52:24+00:00 )
سنبله 14, 1396 17:22 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: برگزاری همه پرسی در کردستان عراق بحران جدیدی را رقم می زند

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل در دیدار مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه ‏تاکید کرد: برگزاری همه پرسی در کردستان عراق بحران جدیدی را رقم خواهد زد.

«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در اموربین الملل ‏روز سه شنبه در دیدار «اریک شوالیه» مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه در تهران با بیان اینکه برگزاری همه پرسی در کردستان عراق، کمکی به رفع مشکلات نخواهد کرد ‏گفت: ایجاد اختلاف در عراق فرصت بازی جدیدی برای تروریسم فراهم می کند.‏

امیرعبداللهیان با اشاره به وضعیت انسانی اسفبار در یمن تصریح کرد: توقف تجاوز سعودی علیه مردم مظلوم یمن و بازگشت به راه حل سیاسی و مذاکره، حداقل خواست مردم یمن است.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در اموربین الملل به نقض حقوق بشر در بحرین نیز اشاره کرد و افزود: نقض حقوق بشر در بحرین به بحران و افراط گرایی در منطقه دامن می زند و توقف خشونت و گفت وگوی ملی در این کشور یک ضرورت اساسی است.

امیرعبداللهیان ‏همچنین با انتقاد از تحرکات گروهک تروریستی منافقین از مبدأ فرانسه تاکید کرد: در برخی تحرکات تروریستی در سالهای اخیر در منطقه، رد پای گروهک تروریستی منافقین وجود دارد.

اریک شوالیه نیز در این دیدار، با تاکید بر اهمیت نقش ایران در کاهش تنش در منطقه و تحکیم روابط اظهار کرد: فرانسه در کمک به حل سیاسی بحران در سوریه ‏نقش فعال تری را در قالب گروههای بین المللی دنبال خواهد کرد و به مشورت های منطقه ای خود با تهران نیز ادامه خواهد داد.

مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه ‏تاکید کرد: پاریس از حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی عراق و تمرکز بر قانون اساسی این کشور حمایت می کند.

 

کلیدواژه