آیت‌الله موحدی‌کرمانی : امیدی به مجامع بین المللی نیست/ ملت‌های مسلمان علیه جنایات ارتش و بوداییان میانمار به پا خیزند
(last modified 1396-06-17T10:38:49+00:00 )
سنبله 17, 1396 15:08 Asia/Kabul
  • آیت‌الله موحدی‌کرمانی
    آیت‌الله موحدی‌کرمانی

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه امیدی به کمک مجامع بین المللی برای جلوگیری از کشتار مسلمانان روهینگیایی نیست از ملت های مسلمان خواست علیه جنایات ارتش و بوداییان میانمار به پا خیزند.

از روز جمعه 3 سنبله  تاکنون در جریان موج جدید حملات سرکوبگرانه و  تجاوزکارانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در استان راخین، غرب این کشور، بیش از هزار نفر کشته و حدود صد هزار نفر نیز آواره شده اند.

استان راخین از سال 2012 صحنه حملات ارتش میانمار و بودائیان افراطی علیه مسلمانان روهینگیا است. یک میلیون مسلمان روهینگیا  ازحقوق شهروندی در میانمار محروم هستند.

آیت الله «محمدعلی موحدی کرمانی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در کشتار مسلمانان روهینگیا خاطر نشان کرد، سکوت مرگبار مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر و سازمان ملل در برابر جنایات حکومت میانمار بُهت‌آور است.

خطیب نماز جمعه تهران به جنایات رژیم سعودی در یمن نیز اشاره کرد و گفت: آل سعود کوچکترین اعتقادی به دین مبین اسلام ندارد.

آیت الله «محمدعلی موحدی کرمانی» همچنین به تلاش آمریکا برای بازدید از مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا این آرزو را به گور خواهد برد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها اذعان کرده اند  فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران کاملا صلح آمیز است تاکید کرد تهران همکاری فرارتر از چارچوب قوانین بین المللی با آژانس داشته است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز اخیرا در پاسخ به گستاخی های همیشگی مقام های آمریکا مبنی بر بازدید از مراکز نظامی ایران تاکید کرد، این درخواست خلاف موازین بین المللی آمریکایی ها از خواب‌های تعبیر ناشدنی و آرزوهایی است که به ثمر نخواهد رسید.

 

کلیدواژه