سنبله 29, 1396 07:39 Asia/Kabul
  • روحانی: عربستان تجاوز به یمن را متوقف کند/ کشتار مردم بیگناه یمن هیچ توجیهی ندارد

رئیس جمهوری اسلامی ایران، اقدامات عربستان و حامیانش در یمن از جمله بمباران کور مردم این کشور را نادرست و برخلاف همه اصول و مقررات بین المللی و انسانی دانست و گفت: کشتار مردم بیگناه یمن هیچ توجیهی ندارد.

به گزارش رادیو دری،«حسن روحانی» روز سه شنبه در دیدار شماری از مدیران و خبرنگاران ارشد رسانه های آمریکا خاطر نشان کرد، جمهوری اسلامی ایران معتقد است تجاوز به یمن باید متوقف، کمک های انسان دوستانه به این کشور  سرازیر و شرایط برای مذاکرات یمنی - یمنی مهیا شود تا  مردم یمن برای آینده خودشان تصمیم بگیرند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان این که جمهوری اسلامی ایران همواره  به دنبال آن است که به دولت‌های منطقه برای حل و فصل معضلات  در زمانی که خودشان مستقیم از ایران درخواست کنند کمک کند خاطر نشان کرد بر همین مبنا جمهوری اسلامی ایران از عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم حمایت می کند.

روحانی درخصوص برگزاری همه پرسی جدایی منطقه کردستان عراق نیز گفت:  برگزاری این همه پرسی  امنیت و صلح در عراق و کل منطقه را به خطر می اندازد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که نباید مرزهای جغرافیایی در منطقه تغییر کند افزود،  این حرکت، آغازگر دومینویی از تنش خواهد بود که پایان آن معلوم نیست.

«حسن روحانی» همچنین گفت مردم ایران خواهان روابط بسیار خوب با کشورهای جهان هستند و می‌خواهند در سایه این روابط خوب و همکاری سازنده ، کشورشان را بسازند.