نویسنده آمریکایی، مواضع رهبر معظم انقلاب را درباره حوادث میانمار، تحسین برانگیز خواند
(last modified 1396-07-05T10:54:30+00:00 )
میزان 05, 1396 15:24 Asia/Kabul
  • نویسنده آمریکایی، مواضع رهبر معظم انقلاب را درباره حوادث میانمار، تحسین برانگیز خواند

نویسنده آمریکایی انتقادات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را از سکوت مجامع بین المللی در قبال قتل‌عام مسلمانان میانمار، مواضعی بجا و تحسین برانگیز خواند.

به گزارش خبرگزای تسنیم،" «مایکل اسپرینگمن» دیپلمات سابق و نویسنده آمریکایی با اشاره به سخنان حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در خصوص سکوت مجتمع بین المللی و برخی دولت های اسلامی در قبال جنایات دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیای این کشور تاکید کرد دولت های اسلامی و در واقع تمام دولت ها باید اقدامی سریع در قبال رفتار بی رحمانه دولت میانمار انجام دهند.

این دیپلمات سابق علت حاضر نشدن آنگ سان سوچی در مجمع عمومی سازمان ملل را طفره رفتن از سوالات و انتقادات بسیار از او به دلیل رفتار دولت میانمار علیه مسلمانان این کشور دانست.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران 21 سنبله با انتقاد از سکوت و بی‌عملی مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر در قبال حوادث فاجعه‌آمیز میانمار تاکید کردند: راه حل این قضیه، اقدام عملی کشورهای اسلامی و فشار سیاسی و اقتصادی به دولت بی‌رحم میانمار است.

بر اثر حملات اخیر ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیایی در استان راخین، غرب این کشور که از 3 سنبله گذشته آغاز شده است، هزاران نفر کشته و صدها هزار نفر آواره شده‌اند. 

 

کلیدواژه