سناریوهای مختلف ایران در برابر خروج آمریکا از برجام
(last modified Thu, 12 Oct 2017 02:39:16 GMT )
میزان 20, 1396 07:09 Asia/Kabul
  • سناریوهای مختلف ایران در برابر خروج آمریکا از برجام

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ایران در واکنش به تصمیم آمریکا مبنی بر خروج احتمالی از برجام، سناریوهای مختلفی را در نظر گرفته است.

به گزارش رادیو دری، «علی‌اکبر صالحی» چهارشنبه‌شب در گفت وگو با ایرنا؛ درباره واکنش ایران به خروج احتمالی آمریکا از برجام افزود: جمهوری اسلامی ایران متناسب با اقدام آمریکا تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد؛  هیات نظارت ایرانی بر برجام برای سناریوهای مختلف، خود را آماده کرده است. 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به پایبندی تهران به برجام، اظهار کرد: از اروپا انتظار دارد، مقابل مواضع آمریکا، از برجام حمایت کند.

«علی‌اکبر صالحی» همچنین دستاورد سفرش به ایتالیا و انگلیس را که هم‌زمان با تصمیم‌گیری رئیس ‌جمهوری آمریکا درباره پایبندی ایران به برجام انجام شده را مثبت ارزیابی و گفت: اروپا خواهان حفظ برجام است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره آنچه انگلیس نقش بی‌ثبات کننده ایران در منطقه می‌خواند و تأثیر احتمالی این مساله بر حمایت لندن از برجام هم افزود: اروپایی‌ها گاهی سخنان آمریکایی‌ها را تکرار می‌کنند و «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس هم به این موضوع اشاره کرد، اما ایران وارد این مسائل نمی‌شود.

«علی‌اکبر صالحی» تاکید کرد: خروج از برجام برای انگلیس چیزی جز ضرر نخواهد داشت، چراکه این کشور در مذاکرات گروه پنج به‌علاوه یک با ایران شرکت داشته و باهدف مشخصی برجام را دنبال کرده است.

کلیدواژه