قوس 30, 1396 09:24 Asia/Kabul
  • تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران با عنوان «جهان علیه خشونت و افراطی‌گری» در سازمان ملل

قطعنامه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران با عنوان «جهان علیه خشونت و افراطی‌گری» برای سومین بار با اجماع همه کشورهای جهان، روز چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید.

به گزارش رادیو دری، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در جلسه تصویب قطعنامه مذکور، خشونت و افراطی‌گری را دو چالش جهانی دانست و بر ضرورت مقابله با آن تاکید کرد.

«غلامعلی خوشرو» با اشاره به گسترش افراطی‌گری در جهان طی سال‌های گذشته، از جمله جنایت گروه های تروریستی در سوریه، عراق و دیگر نقاط جهان، خواستار تداوم توجه مجمع عمومی به این موضوع شد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل، اعتدال و تسامح را موثرترین پادزهر افراطی‌گری دانست و از کشورهای جهان خواست تا این ارزش ها را با هدف رفع زمینه های زایش و گسترش این پدیده شوم به کار بندند.

خوشرو همچنین نسبت به مرتبط شناختن خشونت و افراطی‌گری با هر ملیت یا مذهب خاص هشدار داد و افزود، کسانی که با سخنان نفرت‌آمیز علیه پیروان مذاهب الهی، ادیان را شماتت می کنند، در واقع بازیچه دست تروریست ها بوده و به آنها کمک می کنند تا ایدئولوژی افراطی و مخرب خود را منتشر کنند.

قطعنامه «جهان علیه خشونت و افراطی گری» بر مبنای پیشنهاد «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی در جریان نخستین سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دسامبر 2013 ارائه شد. این پیشنهاد با رأی قاطع نمایندگان 190 کشور جهان بدون مخالف به تصویب رسید.

 

کلیدواژه