قوس 30, 1396 18:01 Asia/Kabul
  • الهام علی اف: استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری با ایران در دستور کار باکو است

رئیس جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه در دیدار «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران در باکو بر استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، «الهام علی اف» افزود در این راستا دستورات لازم در جمهوری آذربایجان صادر شده است.

رئیس جمهوری آذربایجان از علاقه باکو برای گسترش روابط با ایران خبر داد و بر ضرورت تسریع اجرای پروژه های مشترک دو کشور از جمله احداث کارخانه تولید خودرو و دارو توسط ایران در جمهوری آذربایجان، خط آهن آستارا – آستارا و توسعه همکاری ها در احداث کریدور بین المللی شمال - جنوب تاکید کرد.

«الهام علی اف» همچنین با تجلیل از نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه خواستار توسعه همکاری های اطلاعاتی، امنیتی و دفاعی تهران – باکو شد.

رئیس جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان در بسیاری از موضوعات منطقه ای و بین المللی مواضع مشترک دارند گفت: دوکشور برای تقویت وحدت و همبستگی اسلامی تلاش می کنند.

 رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به لزوم بهره برداری از فرصت ها، ظرفیت ها و توانمندی های موجود در ایران و آذربایجان، بر ضرورت تلاش در راستای توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری های تهران – باکو و تسریع در اجرای توافقات تاکید کرد.

واعظی که برای شرکت در کنفرانس بین المللی «همبستگی اسلامی -2017 ؛ گفتگو بین ادیان و فرهنگ ها» چهارشنبه شب وارد باکو شد، امروز (پنجشنبه) پس از حضور و سخنرانی در این کنفرانس با الهام علی اف دیدار و گفتگو کرد.

 

 

کلیدواژه