جدی 01, 1396 08:09 Asia/Kabul
  • سفیر ایران در هلند: آمریکا در جهت تضعیف برجام حرکت می کند/ اروپا اجازه اختلال در روند اجرای برجام را ندهد

سفیر ایران در هلند با تاکید بر اینکه آمریکا در جهت تضعیف برجام حرکت می کند از هلند و اتحادیه اروپا خواست اجازه ندهند رویکرد آمریکا برای انحراف توجهات از برجام با طرح موضوعات غیر مرتبط با آن، باعث اختلال در اجرای این توافق بین المللی شود.

آمریکایی ها در ماه های اخیر با ادعای این که برجام تنها منافع جمهوری اسلامی ایران را تامین می کند به دنبال تغییر مفاد برجام و یا درصورت امکان لغو آن می باشند. بر این اساس آمریکایی ها خواهان وارد کردن مسائل غیرهسته‌ای از جمله برنامه موشکی ایران به برجام هستند.

به گزارش ایرنا، «علیرضا جهانگیری» روز پنجشنبه  در نشست با اعضای کمیته روابط خارجی مجلس هلند تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران برخلاف آمریکا  به تمامی تعهدات برجامی خود عمل کرده است.

سفیر ایران در هلند خاطر نشان کرد، درصورتی که اجرای برجام از طرف غرب با مشکل مواجه شود، به طور طبیعی بر همکاری ها میان اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران تاثیر خواهد گذاشت.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک (بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) از حوت 1393 اجرایی شده است اما دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه همواره در اجرای برجام بدعهدی می‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا همواره بر خلاف مواضع طرف های دیگر برجام، برنامه جامع اقدام مشترک را توافقی وحشتناک خوانده و خواستار برهم زدن آن است، اما جهان مخالف این اقدام خصمانه رئیس جمهوری آمریکا است.

کلیدواژه